tijgertempel |
|
Door: carla - Gast
Datum: 06-08-2007 21:54:54 | | Wie heeft de tijgertempel bezocht en wil daar iets over kwijt. Is het een goede zaak. Of houd je met een bezoek iets in stand wat niet goed is voor de tijgers en zijn ze eigenlijk alleen voor het toerisme? Ik ben een echte dierenliefhebben en wil zeker weten dat het geen attractie is. |
|
Door: johan - Gast
Datum: 07-08-2007 10:17:26 | | Hallo, Wij zijn er vorige maand geweest.
Mijn principe is ook, dat mijn kinderen nooit op de foto mogen met aapjes, tijgertjes enz.omdat ik (net als mijn ouders vroeger)er misselijk van wordt bij het idee dat deze diertjes onder de drugs zitten. We hadden het idee dat de dieren erg goed verzorgt worden en alleen aan een ketting liggen tussen ongeveer 14.00 en 17.00 als het open is, je kunt erbij gaan zitten en ze maken zelfs met je eigen camera foto's. Er liggen zo'n 10 tijgers en natuurlijk worden de toeristen begeleid, bij elke tijger horen ongeveer 3 verzorgers. Er waren tijgers die gewoon "wakker" met de kop rechtop lagen met de toerist bij zijn achterste knielend, er waren er ook die met poten omhoog gestoken lagen te slapen. De gedachte dat er tussen hun maaltijd die ze waarschijnlijk een half uur voor opening krijgen ook wat slaapmiddel zit geroerd liet ons toch niet los. Maar zoals ik al zei, de algemene indruk: goed verzorgde tijgers die inderdaad tussen 14.00 en 17.00 uur (graag ?) een attractie zijn en in een prachtig rotsachtig gebied leven. In jul/aug is het natuurlijk minder druk ivm laagseizoen. Wij hadden het niet willen missen! |
|
Door: Syl - Gast
Datum: 08-08-2007 12:17:03 | | Hoi,
kijk eens op www.wfft.org en stel daar je vraag evt. ook eens !!!
Ben er zelf niet geweest maar de verhalen die ik gelezen heb zijn niet echt positief ondanks de geweldige beelden die je op Animal Planet te zien krijgt. Doei Syl |
|
| |
|
|
Door: Jo - Gast
Datum: 08-08-2007 12:28:09 | | wij lazen ook dat de dierentuin in Chiang-mai zoo een verschrikking zou zijn, heel oud en met name voor de tijgers/ leeuwen niet diervriendelijk. We hebben toch maar gewaagd om met onze kinderen er naar toe te gaan en het viel reuze mee, sterker nog we vonden het geen dierentuin maar een dierenwoud.Veel mensen verwachten denk ik strakke dierentuinen zoals hier in Europa met chique restaurants en toiletten, dan moet je niet naar Azië gaan. De dieren in Chiang-mai zoo zagen er allemaal goed uit en volgens mij in een betere situatie dan hier in deze steriele/ verblindende rechttoe-rechtaan kooien waar zo absoluut aangestaard MOETEN worden door ons, in die in Chiang-Mai
is overal natuur, berg en jungle,en als een dier geen zin heeft om zich te laten zien aan de gapers dan heb je gewoon pech, lijkt mij voor de dieren iets meer op hun van oorsprong lijkende leefsituatie.
Wat betreft de tijgertempel hetzelfde verhaal, deze dieren zijn gewond/ beschoten hier binnen gebracht en worden goed verzorgt. |
|
Door: leen guyt - Gast
Datum: 08-08-2007 12:52:44 | | Hallo Carla, de monnik die de tijgers heeft opgevoed omdat die geen moeder meer hadden is van plan om dit jaar de tijgertempel zo te maken dat de tijgers een eigen groot eiland krijgen.
Dat houdt dus in dat de bezoekers dan niet meer tussen de tijgers kunnen komen. Kijk op www.tigertemple.com ( engels) voor meer gegevens.
Veel plezier daar, Leen |
|
Door: mar - Gast
Datum: 08-08-2007 16:31:23 | | even een vraagje hebben jullie het over de tijgertemple in Kanchanaburi?, ik wil daar ook naar toe gaan. vrijdag vertrekken we naar thaialnd, hoi hoi eindelijk!
gr marlene |
|
Datum: 08-08-2007 21:47:34 | | Bedankt voor jullie reacties.
Ik was erg onder de indruk van wfft.org. Ik denk niet dat ik mijn vraag daar nog hoef te stellen. Wij gaan in november in ieder geval wel een bezoek brengen aan het Elephant Nature Park (60 km boven Chang Mai). Ook daar zetten zij zich in voor met name de olifanten die gered zijn van "toeristisch misbruik". als wij allemaal stoppen met op de foto gaan met wilde dieren, houdt het - hoop ik - vanzelf op. Ondanks het feit dat ik misschien ga zien dat dieren het niet zo goed hebben als ik zou willen, verheug ik mij heel erg op het bezoek aan Thailand. Ook voor iedereen die dit leest: heel veel plezier en een goede reis. |
|
Door: Monique - Gast
Datum: 09-08-2007 10:11:16 | | ik was voordat ik naar Thailand ging ook bang voor dieren met een slecht bestaan, toch moet ik achteraf zeggen dat waar wij geweest zijn het allemaal wel mee viel. Als ik inderdaad op wfft kijk en zie dat er apen aan een ketting in discotheken de mensen moeten vermaken dan vind ik dat inderdaad ook schokkend, maar de dieren die wij allemaal bezocht hebben hadden echt geen slechte leefsituatie, ook de olifanten in het elephantcamp gaan voor 20 bath op de foto, ik denk dat je daar niet onder uit komt. Het is helaas zo dat dieren altijd de zwakkere zijn, dat is in Europa hetzelfde met de circussen, ik zou niet weten welke dieren het beter hebben?? een aapje die overdag in Chiang-mai op de foto moet met toeristen en verder in een iets ruimere kooi rond kan spriingen of een circusaap hier die waarschijnlijk in een bench zit? Mar jouw vraag over de tijgertemple, deze is inderdaad in Kanchanaburi, hier inderdaad hetzelfde, wie heeft het beter een circustijger of de tijgers daar die een paar keer per week op de foto moeten?? ik denk dat we eerst hier in Europa de ellende is aan moeten pakken en dat het in Azië vergeleken nog meevalt? |
|
Datum: 09-08-2007 10:18:01 | | even nog een toevoeging, je hebt altijd organisatie's die graag de boel extra opkloppen en graag schokkende beelden versprijden om andere mensen aan hun zijde te krijgen en sterker nog donateurs te werven..maar gaat al het geld werkelijk naar de kern van het probleem?? |
|
Door: Bo - Gast
Datum: 09-08-2007 13:26:42 | | Wij zijn er vorig jaar geweest. Het leek inderdaad wel een beetje commercieel, maar ik geloof nog steeds in de goede intentie v/d monnikken. Om hun plannen voor het tijgereiland te realiseren is gewoon heel veel geld nodig, naast het geld wat er nodig is om de dieren elke dag eten te geven. En dit is helaas wel de manier om veel mensen te trekken, zodat dat geld er komt. Als het tijgereiland er eenmaal is krijgen de dieren het best mogelijke leven wat er voor hun mogelijk is en er zijn plannen om de jonge tijgers die dan geboren worden weer terug te gaan plaatsen in de natuur. Wij geloven niet dat de dieren een slaapmiddel toegediend krijgen, is ook heel moeilijk te doseren en het schijnt dat ze dan nog onberekenbaarder worden. Door ze met veel liefde en aandacht op te voeden en ze voor de tijd te eten te geven, zijn de tijgers vrij rustig midden op de dag, net als in de natuur. De monnik weet ook precies met welke tijgers je op de foto kunt en wanneer het beter niet meer kan. Wij vonden het toch de moeite waard, ook erg bijzonder om zo'n tijger aan te raken, maar hopen ook dat het eiland zo snel mogelijk klaar is en dit allemaal niet meer nodig is. |
|
Door: Bo - Gast
Datum: 09-08-2007 13:29:11 | | Oh ja, dat de tijgers regelmatig jongen krijgen is volgens mij ook een teken dat de dieren het daar naar hun zin hebben. |
|
Datum: 09-08-2007 14:10:01 | | wat ik geweldig vind aan deze discussies is: onze liefde voor dieren. Ik ben het inderdaad met Monique eens dat het in Europa ook nog lang niet is zoals wij het willen. Ik denk dat je in ieder geval je hart moet volgen en doen wat je denkt dat goed is. Zolang er mensen zijn, is er ook dierenleed.
MAAR: ik blijf mij enorm verheugen op de reis naar Thailand, hoewel ik nog 11 weken moet wachten voor het zo ver is. |
|
Door: Nanon Boulanger - Gast
Datum: 18-08-2007 23:02:02 | | Een vraagje voor degenen die er al geweest zijn : hoe kom je er het makkelijkst ? Ik vertrek met een reisorganisatie naar Thailand, en kom in Bangkok aan. Ik wil de tijgertempel bezoeken, maar heb geen idee hoe dat te regelen (en mijn reisorganisatie geeft alleen aan dat het niet in ons excursiepakket zit). ivm snel vertrek binnen nu en 1,5 week svp snel reageren. |
|
Datum: 19-08-2007 11:13:58 | | ik begrijp wel wat je reisorganisatie bedoelt, als je nl. vanuit Bangkok naar Katchanaburi moet reizen dan is dat ongeveer 2 en een half uur van Bangkok met de taxi heenreis. Je kunt dus het beste enkele dagen daar blijven/ boeken en meteen de river kwai en Birma-spoorlijn, watervallen en grotten aandoen (als daar tenminste je interesse ligt) want voor alleen de Tigertemple is de reis erg lang. De tijgertemple heb je tenslotte met een klein uurtje doorgelopen/gezien vandaar dat veel reisorganisatie's dit niet in het pakket hebben zitten en je dit facultatief (dus zelf) moet regelen. Als je in Katchanaburi bent kun je in zowat elk hotel een tripje naar de tijgertempel regelen. |
|
Door: ger engelen - Gast
Datum: 19-08-2007 12:24:19 | | jep daar heeft monique hellemaal gelijk in dat zou ik je ook adviseren ger |
|
Door: dirk - Gast
Datum: 26-10-2007 09:27:25 | | Ik wil ook wel graag naar de tiger temple!
Overigens, ik kan op wfft niets vinden over de tiger temple! |
|
Door: Annelies - Gast
Datum: 26-10-2007 18:51:11 | | www.tigertemple.org/Eng/ |
|
Door: Dirk - Gast
Datum: 27-10-2007 21:32:31 | | Annelies, bedankt voor die site, maar ik bedoelde meer het stukje op WFFT (dierenbelangenorganisatie) over wat zij vinden van de tigertemple! Kan dat niet vinden en ben wel benieuwd wat dat soort organisaties hiervan vinden! |
|
Door: jeroen - Gast
Datum: 08-08-2008 14:36:20 | | de tigertemple is helemaal geen leuk dierenoord wat iedereen denkt. achter de schermen worden deze dieren mishandeld. Meer info lees deze topic hieronder:
www.careforthewild.com/news.asp?detail=true&I_ID=578§ion=Latest+News
ik heb zelf namelijk bij WFFT als vrijwilliger gewerkt en weet uit alle verhalen dat de Tigertemple niets is waar een mens trots of leuk kan vinden.
ga er alstublieft ook niet heen.
Groet Jeroen
als je foto's wil zien van wfft. check mijn site www.metjeroen.nl |
|
Door: gitte - Gast
Datum: 08-08-2008 15:06:30 | | Ik geloof meer in de ervaringen van mensen die er als vrijwilliger gewerkt hebben dan van de toeristen met (positieve) ervaringen die er een paar uur geweest zijn. Wat denk je, dat ze je zieke/eenzame of verwaarloosde dieren laten zien??? En wil je die zien???
Ik zou ook zeggen, wegblijven. |
|