hotels in Jomtien |
|
Door: irmav - Lid
Datum: 07-03-2010 13:13:00 | | sorry vorige vraag ging niet helemaal goed.
heeft er iemand evaring met hotels in Jomtien?
voor ongeveer 3- 4 nachten |
|
Door: Maikel - Lid
Datum: 07-03-2010 17:44:07 | | Wil je niet in betonnen hoogbouw zitten dan is dit een aanrader:
directrooms.com/thailand/hotels/rabbit-resort-pattaya-1671-pictures.htm
|
|
Datum: 08-03-2010 18:52:04 | | hallo Maikel
dank je voor de tip, ziet er erg leuk uit alleen een beetje duur 5000 bath per nacht, of weet jij of het ergens anders goedkoper is. |
|
| |
|
|
Door: claire - Lid
Datum: 08-03-2010 19:32:54 | | Wanneer ga je ? Hoogseizoen, laagseizoen ? Er zullen wel meerdere sites zijn die dit resort aanbieden, dus een beetje googlen kan nooit kwaad. Voor ons scheelde het mits wat opzoekwerk mooi 10 euro per dag. |
|
Datum: 08-03-2010 20:11:21 | | wij gaan in juli waar heb jij geboekt? |
|
Door: TheoM - Lid
Datum: 08-03-2010 20:59:16 | | Rabbit resort via Agoda bv 7 juli 3071 Tbh inclusief ontbijt., zoals Claire zegt googelen kan je een hoop geld besparen.
www.agoda.com/asia/thailand/pattaya/rabbit_resort.html
Op agoda staan nog meer hotels in Jomtien. |
|
Datum: 08-03-2010 22:43:14 | | Bedankt Claire en TheoM om de extra info, zijn hoogseizoenprijs is omgerekend naar Euro niet duur te noemen.Het is het meest exotische van heel Jomtien Beach, lees de reviews van Agoda eens op na. Het ligt ook op het leukste stranddeel en is auto en brommer vrij. Ik meen elders te lezen dat Irma nog geen vliegrickets heeft, klopt dat ?
Ik pluis regelmatig het internet af en het lijkt moeilijk om in die periode tickets te bemachtigen onder de 900€. Toevallig zijn er lentepromoties bij Joker.be en zie daar een vlucht met Ethiad vanaf Brussel voor 575€. Vrees echter dat het zaakje stilaan volboekt is …
Elders las ik ook je vraag omtrent Bangkok. Bangkok groepeer je best halverwege je reistraject, of beter nog helemaal op het einde.
|
|
Datum: 09-03-2010 20:34:53 | | Hallo Maikel
Ja ik heb wel al de ticktes, uiteraard tegen de hoofdprijs, wij vliegen op 9/7 met 3 pers, man, dochter van 16jr en ik zelf naar Bangkok, mijn man en dochter vinden vliegen niet zo plezierig dus moet ik ze niet lastig vallen met een overstap en aangezien we vlak bij schiphol wonen is dit toch het makkelijkst.
dus vliegen wij met china airlines voor de prijs van 980 euro.
dit staat vast en nu ben ik rest aan het uitwerken, ik had gehoopt met greenwood verder te komen maar die antwoorden gewoon niet.
mijn plan is aankomst bkk
2 of 3 nachten bkk
fietsen, bij greenwood staat nog een leuke treintour (als ze reageren)
dan door naar Jomtien voor 3 of 4 nachten
even bijkomen en mijn dochter wil heel graag zwemmen met dolfijnen.
dan naar Sukhothai (weet nog niet precies hoe ik daar het beste kan komen)
en dan willen we 20 juli in Chang Mai zijn, want onze zoon vliegt 19-7 vanaf a'dam naar bkk en dan vliegt hij door naar changmai (moet ik nog boeken)
dan 2 nachten changmai en de Mae Hong son tour doen en eindigen met nog 3 nachten changmai
vliegen naar Koh Samui (volgens mij erg duur)
daar 7 nachten blijven en dan terug naar bkk, want zoon lief wil nog even shoppen en dan terug naar huis.
dus tot nu toe wel plannen maar nog niets gereserveerd.
vandaar al die vragen over hotels ed. |
|
Datum: 10-03-2010 00:01:57 | | Ach, laat Greenwood vallen, alles is ter plaatse ( meestal goedkoper) te regelen in de diverse reiskantoortjes of via Vieng Travel ( je kan hen zelfs in het Nederlands mailen) en op dit forum geven we graag gratis advies … dus vraag maar.
( Fietstoer n°1 reserveer je via internet bij Co van Kessel zelf – de betaling gebeurd dan na de fietstocht)
Je planning lijkt wat puzzelwerk maar je zou na aankomst op Bangkok airport kunnen doorvliegen naar Sattatip/Pattaya dan ben je vlak bij de zee en vlakbij … het zwemmen met dolfijnen. Vandaar taxi naar Jomtien beach ( +- 25 km) De toerbus nemen tot Bangkok … en het makkelijkste is dan de vlucht nemen tot Sukhothai verder kan je wat besparen door vandaar de lijnbus te nemen tot Chiangmai deze zet er dan 5-6 uur over. Dan doorvliegen naar Ko Samui ...en als je nu eens alle Bangkok dagen op het einde doet ? … samen met je zoon ?
|
|
Datum: 10-03-2010 11:20:28 | | Dank je maikel voor je tips
alle dagen bkk aan het einde kan wel alleen heb ik tussen 10-7 en 20-7 10 dagen en dat vind ik te lang voor alleen jomtien en sukthothai.
klopt het dat alleen bankok air naar koh samui vliegt?
want ik twijfel tussen koh samui en krabi ivm met het weer, ik heb gehoord dat het aan de kant van puket meer regent en waait.
ik ga gelijk even kijk bij co v kessel (goeie tip)
zo valt de puzzel langzaam in elkaar en je hebt gelijk greenwood heb ik daar niet voor nodig, ik wil wel het eea hier geregeld hebben dat vind ik toch makkelijker dan daar te moeten onderhandelen.
|
|
Datum: 10-03-2010 15:55:37 | | Ik zal het maar bekennen ik ben een planning freak, ik vertrek nooit zonder dat ‘bijna alles’ vast gelegd is. Dat geeft me ter plaatse zo een verademing omdat ik niks (?) nog moet opzoeken. Ik plan het als een filmdraaiboek .. hoef het enkel uit te voeren… Natuurlijk ik heb ik het wat gemakkelijker omdat ik er zo vaak geweest ben. Belet niet dat ik vooraf uren en dagen de hotelkeuzes lig af te wegen en aan prijsvergelijking lig te doen. ( At Siam/ Agoda/ AsiaRooms)
Even off topic: ik plan momenteel een reisje van 16 dagen – New York en het pretpark gedoe van Orlando ( een geschenkje voor mijn petekind ) Wel met dat planwerk ben ik bijna full time mee zoet! Wat me een besparing opleverde van 300€)
Terug naar Irmav, buiten Bangkok airways vliegt ook Thai op deze bestemming.
De fietstocht met referte 1 ( gaat via de jungle van Tonburi met inbegrip van … veel ! ) Ik verkies daarbij de namiddagtoer. Een weekje vooraf reserveren is voldoende. Als je gezamenlijk BKK op het laatst zet spaar je taxi’s uit en tijdswinst.
Persoonlijk zou ik de 10 daagse combinatie – Jomtien – dolfijntjes- Sukhothai – doorsteek naar Chiangmai niet te lang vinden ( niks belet dat je vooraf Chiangmai verkent, nog voor de landing van je zoon) Maar je bent niet happig op vliegen dus zou:
1- Landing op Bangkok airport en aldaar de goedkope verbinding met Bell tours tot Pattaya nemen ( zie antwoord van Claire) - Van Pattaya is het simpel om aansluitend tot Jomtien te geraken ( liefst in Rabitt) omwille van de sublieme Thai sfeer. ( Transfert kost voor 3 personen ongeveer 750-800bt tot Rabitt)
2- Full day relax aan strand en hotelcomplex
3- Haast een volle dag in het sublieme ‘Serenity of Truth’ de must van Pattaya! ( als nevenactiviteit zijn er dolfijn shows – kan je op mooi uitgedoste olifanten jongleren- en traditional shows en lekker eten in een tropisch sfeertje. Je hoeft vooraf niks te reserveren, enkel een ‘songteaw’ charteren ongeveer 150à200Bht.
Waarom zou je nadien niet over de prachtige strandboulevard van Pattaya beach wandelen en why not (??) door Walking Street om op het reuze schipdek van Oriental star te gaan dineren, je word vooraf vanaf de pier vervoerd in VIP stijl en de speedboot. Op het dek geniet je van een wervelende show ( een New-York ensemble) Het eten is bovenop super en de prijs maak je duur als je wil van 250 à 650 Bht. Noot: alle transport heen en terug en de show is gratis.
4- Nabij Jomtien ligt de panorama heuvel van ‘Big Bouddha’ het is je eerste tempel dat je zal zien.. nadien kan je nog naar de verleidende shopping complexen trekken op de Pattaya strandboulevard.
5- Check out in Jomtien en vervoer via bezienswaardigheden als: Laser Bouddha en Wat Yan ( sawaran) om tenslotte in een beach hotelletje overnachten om ’s anderendaags de dolfijnshow mee te maken
6- Dolfijnshow ( heb ik geen ervaring mee)
7- Doorsteek naar Bangkok airport voor aansluitende vlucht naar Sukhothai (landing omstreeks 17:00) = reisdag
8-Sukhotkai verkenning van het park
9-De absolute must !! en fietstocht naar Si Satchanalai- Chaliang
10-Lokaal bustransfert naar Chiangmai ( ankomst in de namiddag)
Afweging Krabi / Ko Samui ? Het is same- same … sun strand en shopping. Maar Krabi heeft bovenop leuke dagtrips o.a. James Bond island.
Zo, dat was het dan weer 
www.sanctuaryoftruth.com/index.php?id=7
|
|
Datum: 10-03-2010 18:37:21 | | Nou Maikel
tot zelfs je planning ziet er top uit.
Ik ben ook een erge planner thuis, werk vakantie etc.wil alles overdacht en overzien hebben dat je niet voor onverwachte tegenslagen komt. en ik ben van mening dat als je daar alles gaat regelen, wat overigens wel heel makkelijk gaat, het je veel meer tijd kost en dat vind ik zonde.
ik moet zeggen dat new york ook echt super is zijn wij in 2006 geweest, maar volgens mij wil jij ook net als ik zoveel mogelijk uit die 16 dagen halen?
nog even een paar vraagjes
de fietstour is dat tour 1 of 2?
wie zijn bell tours (zitten die in bangkok)?
wat is Serenity of Truth’ ?
en eten op oriental star moet je dat reserveren?
en is het ook mogelijk om met de trein naar suhkothai te gaan ( er zitten 2 pers bij die niet graag vliegen)
kan je zo een bus nemen of moet vooraf reserveren?
ik neig toch naar krabi (maar of ik het aandurf met het weer!!!)
dank je voor al je hulp ik kom aardig waar ik wezen wil, alleen moet ik er ook voor waken niet teveel in 1 dag, week vakantie te willen, want wat jij allemaal over pattaya schrijft daar kan je bijna een week mee vullen.
over rabbit daar ben ik nog niet uit hij is bijna 2tot 3 keer zo duur op agoda is het 69 euro per nacht.
genoeg om weer over na te denken. |
|
Datum: 10-03-2010 20:34:09 | | *de fietstour is dat tour 1 of 2?
Nummer 1- de meest gevarieerde met inbegrip van een heuse klongtoer vooraleer in de jungle te fietsen.
*wie zijn bell tours (zitten die in bangkok)?
www.belltravelservice.com/routes_rates.php#
*wat is Serenity of Truth’ ?
Het voelt aan als terugkeer in de tijd toen alles nog relaxer was. Het is geen pretpark ondanks de aanwezigheid van olifant en dolfijnshow. Het ademt sfeer! De houten tempel is het middelpunt en ligt aan zee.
www.sanctuaryoftruth.com/gallery.php
*en eten op oriental star moet je dat reserveren?
Niet reserveren, gewoon na Walkingstreet kom je aan de pier en zie je de Disney achtige tuk tukjes op en neer rijden naar de speedboot. Aanbevolen aankomst rond 19:00
*en is het ook mogelijk om met de trein naar suhkothai te gaan ( er zitten 2 pers bij die niet graag vliegen)
kan je zo een bus nemen of moet vooraf reserveren?
Trein naar Phitsanalok iets meer dan 7 uur en dan nog 70 km buswerk ( reservatie niet nodig)
Bus vanuit Bangkok is ook iets van 7 uur. Maar je moet eerst nog naar Pattaya en daar met Bell Travel
naar Bangkok aan toevoegen. Kortom niet te doen. Omdat jullie niet graag vliegen .. anders kan je ook in de airport van Pattaya ( Sattathip) inchecken en mits overstap in Bangkok naar Sukhothai vliegen.
www.asiatraveltips.com/PicturesofSukhothaiAirport.shtml
|
|
Datum: 10-03-2010 21:07:55 | | nogmaals dank
volgens mij kan je zo een reisburo beginnen!
ik neem serius de overweging om direkt door te reizen naar pattaya met jou info is het zo geregeld.
nog 1 ding weet jij ook iets van de tijgertempel af is dat nog in te passen of is het beter om die in chang mai op te zoeken. |
|
Datum: 11-03-2010 22:48:01 | | * nog 1 ding weet jij ook iets van de tijgertempel af is dat nog in te passen of is het beter om die in chang mai op te zoeken.
De controversiële ’ tijger tempel ‘ ligt in Kanchanaburi en geniet de oneer om geboycot te worden door de eigen toeristische dienst van Kanchanaburi zelf. Er zal geen rook zonder vuur zijn.
|
|