Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Hotel Hua Hin
Door:
Ruud01
- Lid

Datum:
02-02-2010 15:09:10
Kenners,

Wie weet een leuk en betaalbaar Hotel in Hua Hin ?
Liefst een beetje centraal gelegen en op loopafstand van het strand.
Door:
Hans
- Gast

Datum:
02-02-2010 18:10:16
Je kunt kijken bij Mod Guesthouse, dat is op palen gebouwd over de zee, Sirima GH en Bird GH zitten ernaast maar zijn minder. Bij Mod betaal je ong. 350 B. De 2e verdieping is het leukst, en je kunt op het terras de zee bekijken.

Kijk of het je bevalt, is dat niet het geval , dan loop je door in dezelfde straat, schuin tegenover Mod (iets naar rechts als je bij Mod vandaan gaat) zit ook een prima Guesthouse, waarvan ik de naam vergeten ben, deze kamers zijn wat luxer, en je logeert bij een vriendelijke Thaise familie.
Verderop zit ook nog All Nations Guesthouse, dat is ook prima.
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
03-02-2010 03:52:41
Subpramit hotel midden in het centrum, er is een nieuw hotel t.o. het busstation van Bangkok geopend die 1000 Bht kost p.n. heeft zwembad en is op 50 mtr. van de avondmarkt en 200 mtr van het strand, weet even de naam niet. Indien je met de bus komt stopt hij voor een bakkerij, dat straatje in 20mtr.
Iets verder heb je nog CHABA hotel is ook in die prijsklasse. In het busstation heb je nog Siritpeskasemhotel is ook iets van 500 Bht.
Door:
Jimboichi
- Lid

Datum:
05-02-2010 13:26:15
Ik ben enkele jaren geleden verbleven in een simpele, doch schone guesthouse/lowbudget hotel (vrij grote kamers met ensuite, TV, AC, koelkast en staffservice... ook eigen 'restaurant')... zeer betaalbaar... weet de naam niet meer, maar die lag zo'n 20m. van het strand en 20 m. van het openbare zwembad. Goede eetgelegenheden in hetzelfde straatje en net om de hoek een supermarktje (was toen geen 7-11).

Op loopafstand van een grote shoppingmall, een klein avondmarktje, een warenhuis, een pleintje met kleine winkeltjes en het ziekenhuis. Ietsjes verder lopen (maar voor velen nog steeds goed te doen... Hua Hin is niet zo groot als je de tijd neemt om relaxed te wandelen) naar de nightmarket en het station.

Ik meende mij te herinneren dat het (vanaf de main road) rechts achterin Phetkasem Rd. lag. (daar zit veel accomodatie).
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
07-02-2010 14:51:16
Nou ben ik goed bekend in Hua Hin, maar heb geen idee wat je bedoeld, Er zijn hier zoveel accomodaties dat het geen moeite kost om iets betaalbaars te vinden. De Pethakasemroad is misschien in Hua Hin van noord naar zuid 10km lang. Het zou het Sporthotel kunnen zijn maar dat ligt wel 3 km van het centrum, die heeft een openbaar zwembad, maar ligt niet aan het strand en zeker geen 20 mtr. Maar rond het busstation kun je van alles vinden.
Er verandert hier nogal is wat!!!
Door:
Ruud01
- Lid

Datum:
08-02-2010 10:49:58
Kenners, Agnes,

Bedankt voor de reacties.
We weten inmiddels wat meer.
We vetrekken op 4 augustus uit Nederland en komen op 5 augustus in Bangkok aan.
Daarna willen we gelijk met de taxi door naar Hua Hin, ik begrijp dat ik dat het beste bij het kantoortje buiten (aankomsthal) kan regelen.
We zijn met drie, 2 volwassenen en 1 kind van 15 en zoeken dus een leuk betaalbaar hotel/questhouse in het centrum of directe omgeving daarvan, van Hua Hin, tips nog steeds welkom ! Zeker uit eigen ervaring !
Enkele dagen later komen nog 2 kinderen met aanhang (4 personen) die het leifst enkele dagen in hetzelfde hotel zouden willen verblijven.
Daarna door naar Koh Tao of Koh Pagnang, openbaar vervoer naar Champong (mogelijk vanaf Hua Hin en hoe lang reizen ?) en vertrek met de ferry naar Koh T of Koh P, enige ideen wanneer de ferry vertrekt en hoe lang het reizen is ?
Tenslotte graag ook tips voor verblijf op Koh T of Koh P, iets van een bungalowtje op het strand, niet te luxe maar ook niey heel simpel en niet heel druk, maar het mag best wel een beetje toeristisch zijn.
Wat veel vragen.
Ik hoop niet dat het afschrikt, en vast bedankt voor je reactie !!
Door:
Jimboichi
- Lid

Datum:
08-02-2010 16:55:54
@ Agnes,

Dan denk ik dat er wel het een en ander veranderd is... of ik herinner het mij totaal verkeerd

Het is inmiddels dan ook weer bijna 3 jaar geleden dat ik er geweest ben. De plek die ik bedoel lag op loopafstand van een moderne shopping mall (minder dan 5 minuten rustig wandelen) en het centrum (zo'n 10 minuten rustig wandelen naar die Y-splitsing met die markante klokkentoren) en enkele 10-tallen meters van het strand. Ik kan 'm helaas niet vinden op het internet dus ik vrees dat die hotel niet meer bestaat... een goed bedoelde, doch zinloze tip dus!
Door:
CO
- Gast

Datum:
08-02-2010 18:46:34
Hoi Ruud, wel iets duurder maar zeker de moeite waard is Hua Hin White Sands. Een klein hotel dicht aan het strand en vlakbij het centrum. Met een klein zwembad. Aardig personeel en schoon!
Ik betaalde vorig jaar 1500 baht inclusief ontbijt voor twee.( Ontbijt in een soort western bar aan de ingang)
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
09-02-2010 10:20:35
Vertel eerst is wat voor een prijs je in je hoofd hebt? Wil je een 3 persoonskomer of 2 persoonskamer? Kijk is op internet naar JedPeeNong hotel ik he zo het idee dat het in de zomer na wat onderhandelen 1200 Bht kost.
Geloof ook niet dat je iets hoeft te bespreken, er is in Hua Hin accomodatie genoeg.JPN hotel en Subhramit liggen beide in het centrum en dus dicht bij het strand, maar in die prijsklasse, zijn er zoveel. Hoogseizoen is hier van 15 dec. tot 15 maart en zelfs nu is er overal nog plaats.
Ter plaatse onderhandelen en het kan nog goedkoper. Reizen naar Chumpon reken op 5 uur en met de boot naar Koh Tao zal ong. 3 uur zijn, vandaar evt. hoppen via Koh Samui en dan naar Koh Pangnah zal enige tijd op de boot zijn. Op Koh Tao zijn genoeg bungalowtjes in verschillende prijsklassen, volgende week gaan er weer kennissen van mij en zal ze vragen naar hun bevindingen wat betreft acc. Er gaan bussen naar de ferry vanuit Hua Hin te regelen via een reisburo.
Als je even wat geduld hebt, dan schrijf ik over 14 dgn. precies de tijden en prijzen van vervoer en hotelletje op Koh Tao.Mijn vrienden gaan dus volgende week en ik ga een week naar Hong Kong en zal je daarna informeren ok?
Door:
seitje52
- Lid

Datum:
09-02-2010 13:05:40
hij ruud een leuke tip ga naar het hilton hotel licht aan de zee en meestal plaats genoeg hahahaha ga gewoon daarheen en pak een hoteletje voor een dag of nacht en kijk dan even wat rond er is altijd plaats genoeg daar en keuze geoeg. ik ben er al vaak geweest en nog altijd plaats genoeg gehad daar groetjes ger
Door:
Ruud01
- Lid

Datum:
09-02-2010 13:53:12
Agnes en anderen,

Wederom bedankt voor je reactie.
Prijs, zo tot 1.500 bath voor 2 personen en zo tot 2.000 voor 3 personen.
Later komen nog twee kids met aanhang en dan zijn we met 7 personen. Wellicht een leuk aantal om wat te onderhandelen.
JPN Hotel zal ik bekijken, maar andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Keus genoeg begrijp ik, dat is mooi, zeker met wat tips.

Graag wacht ik op de tijden en prijzen van vervoer en hotelletjes van Koh T en Koh P.

Alvast bedankt.
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
09-02-2010 15:31:44
Imboich, ik denk dat je de "swedisch avenue" bedoeld. zo noemen we dat hier is niet ver van de "market Village" en 10/15 minuten lopen naar het centrum. In dat straatje zijn erg veel guesthouses en hotelletjes waar veel scandinaviers verblijven in deze periode jan/mrt en die hebben een zwembad in de straat voor alg. gebruik, dat zou kunnen!
Maar ja er verandert erg veel, dingen gaan dicht en weer andere gaan open, maar na 3 jaar is er erg veel verandert.
Door:
Jimboichi
- Lid

Datum:
10-02-2010 00:14:13
Gelukkig hebben de mensen in mijn nabije omgeving een beter geheugen dan ik... Ik ben toen verbleven in Jinning Beach (toendertijd gerund door een Deens/Thai gezin, maar of dat nu nog zo is?!): www.jinningbeachhotel.com/home.htm

Vond 'm toendertijd qua prijs/kwaliteit verhouding goed... weet niet hoe die tegenwoordig is.
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
11-02-2010 03:40:09
Precies, in de "swedisch avenue", ja hoor dat is er nog, er zijn er in dat straatje een heleboel guesthouses en hotelletjes. Ligt ook aan een leuk stuk strand. Als je goed ter been bent ong. 15 min. lopen van het centrum.
Ruud kijk ook eens op www.startpagina Thailand/eigenstart.nl daar zul je veel informatie kunnen vinden. Of Hua Hin startpagina, google maar is zo zal er ook een voor Koh Tao of Koh Pahnang zijn google er is op. Veel plezier en mocht ik meer weten dan meld ik me!
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
12-02-2010 13:30:30
Ruud, heb geinformeerd voor je, je kunt hier een bus en boot boeken bij het reisburo'de prijs pp. is ferry en bus 1800 Bht de acc. liggen zo tussen de 900/2000 bht per kamer.
Misschien is het handiger als je met 7 personen bent om een busje te huren en een prijs afspraak maken voor heen en terug.
Door:
Ruud
- Gast

Datum:
13-02-2010 14:57:47
Agnes en anderen,

Wederom bedankt voor de reacties.
We zijn bij vertrek uit Hua Hin waarschijnlijk met 7.
Een busje is een goed idee.
Maar dat busje regel je dan zeker apart en moet je bij de pier van de boot een ticket kopen ?
Ik begrijp, Hua Hin naar de boot, ongeveer 5 uur reistijd. Kunnen we in de middag de boot naar Koh T of Koh P nog pakken ? Hoe laat vertrekt de laatste boot ?
Op Koh T of Koh P zoeken we een bungalowtje aan het strand niet te luxe, maar ook niet super simpel en een beetje in de buurt van een plaatsje. Heeft iemand nog tips ?

Alvast bedankt voor je reactie
Door:
Ruud
- Gast

Datum:
13-02-2010 16:13:07
Nog even een aanvullend vraagje.

Ik kreeg als tip het Cha Ba chalet resort in Hua Hin. Eenvoudig, maar ziet er op de site wel goed uit en lekker centraal gelegen.
Kan echter geen commentaar vinden op internet.
Wie heeft er ervaring met dit Hotel ?
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
14-02-2010 01:22:24
Chaba chaletresort heb je daar een adres van, klinkt me niet bekent in de oren, nou zegt dat niets, maar een adres misschien wel.
Je zou de boot van 12.30 kunnen nemen naar Koh Tao, er gaat er nog een maar dat is heel vroeg in de ochtend 6 uur als ik me niet vergis en dan moet je s'nachts aanreizen, lijkt me niet zo fijn.Kennissen hebben voor aankoomende week een paar dagen geboekt op Koh Tao en die zullen me folders en bevindingen geven als ik terug ben uis Hong Kong. Je moet ook even kijken hoe het weer is in de zomer, kan er erg onrustig zijn en dan heb je niets aan snorkelen, duiken o.i.d. informeer daar ook is naar. Koh Tao is niet groot er rijden zelfs geen auto's!!!!alleen voor hotels, om gasten van de boot te halen.
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
14-02-2010 01:35:22
Heb het al gevonden, ken het ook, is netjes ligt in het centrum maar heeft geen zwembad, je kan er wel een grote kamer huren. Ligt dicht bij Suprhamithotel en die heeft wel een zwembad.
Door:
Joan
- Gast

Datum:
14-02-2010 13:06:59
Hallo, misschien wat aan de late kant maar toch..het Tanawit hotel, mooi betaalbaar met zwembad geschikt voor kinderen en ook als je alleen bent en drie keer vallen van de clocktower, een(1) straat van de nachtmarkt en twee straten naar het strand. Clocktower is het vertekpunt voor Koh Phanang , 4 uur met de bus en 2x anderhalf uur met de catamaran ferry

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed