advies gevraagd terugbetaling ticket door boekingssite
Door: bkkjourney - Gast
Datum: 30-01-2010 09:14:46
Advies gevraagd: Ik heb een vliegticket naar Thailand geboekt in april met Eva Air via een bij SGR, ANVR, & Thuiswinkelkeurmerk aangesloten boekingssite. Nu zijn de vluchtdata echter zodanig door Eva Air aangepast geworden dat ik gebruik wil maken van volledige restitutie van de ticketprijs. Dit is mogelijk, echter, de boekingssite wil mijn ticketprijs pas terugbetalen als zij de reissom van Eva air ontvangen hebben. Ze zeggen dat ik op 6 maanden terugbetalingstijd dien te rekenen!!! Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik heb echter wel vaag iets opgevangen dat de consumentenbond aangeeft dat een boekingssite binnen een redelijke termijn moet terugbetalen. Maar wat wordt verstaan onder een "redelijke" termijn? Heeft iemand wellicht een link van de consumentenbond waarop de regeling vermeld staat. Ik hoop echt dat iemand me meer informatie kan verschaffen. Alvast bedankt.
Ooit ook eens geld terug ontvangen van een site,maar niet binnen 6 weken>> duurde ruim 3 maanden.
Geen enkele ticketverkoper/reisbureau betaalt terug voordat de luchtvaartmaatschappij hun het geld heeft terugbetaald. Het kan soms dus ook behoorlijk lang duren
Reactie plaatsen
Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.