Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Greenwood travel ervaringen
Door:
Marja Swets
- Gast

Datum:
29-01-2010 19:49:08
Ik heb een vraag heeft iemand ervaring met Greenwoud travel.Wij willen alleen tickets boeken naar Bangkok. Maar Greenwoud travel is niet aangesloten bij anvr. Dus ik twijfel.
Door:
A Dekker
- Gast

Datum:
29-01-2010 20:07:00
Hoi Marja
Wij gaan 28 februari 3 weken naar Thailand via Greenwoodtravel.
Zij hebben in overleg met ons de hele reis verzorgd
Op papier ziet het er allemaal goed uit , en heb er vertrouwen in dat het goed komt.
Alles is via de E-mail gegaan en op maandag 1 maart gaan wij ons melden op de 14"etage van het Prince Palace Hotel.
Maar via de E-mail is alles prima verlopen en wij zijn sinds vorig jaar Maart met de reis bezig geweest .
Voor ons is het allemaal nieuw , maar in mijn kennissen kring zijn er al veel via Greenwood travel naar Thailand geweest.
En iedereen is positief over GWT , en de garantie dat weet ik ook niet .
Maar ze bestaan al heel lang
Wij zijn er klaar voor.
En ik heb geleerd bij twijfel nooit doen!!!!!!
Maar veel plezier met je zoektocht

PAPASILLY
Door:
ria
- Gast

Datum:
29-01-2010 20:37:44
Wees gerust, wij regelen al voor de 4e keer allerlei zaken met hen. Van tickets, hotels, excursies en dit alles ook vaak als losse eenheden. Wij gaan meestal voor ruim een maand dus doen ook veel ongepland reizen. Vaak als we al in Thailand zijn regelen of boeken we ook nog veel ben hen.Nog nooit problemen gehad, ze zijn alleen soms wat traag met mails beantwoorden maar dat komt denk ik omdat ze het druk genoeg hebben. Ze bestaan al meer dan 15 jaar geloof ik.
Door:
fe
- Gast

Datum:
30-01-2010 11:07:45
hoi marja,

Wij hebben ook al 2x via greenwood in het Prince Palace een start-up geboekt.
Alles was goed geregeld en zeker fijn als je voor de eerste keer in Thailand bent.
De hotels die ze aanbieden zijn betaalbaar en er zijn soms leuke promotie acties.
De vliegticket hebben wij altijd apart geboekt omdat dat veel goedkoper is, ook vragen ze vrij veel ( ongeveer 800 bath) voor een transver van en naar het vliegveld, ook dat kan je makkelijk zelf regelen.

Bij D- reizen hebben ze soms ook verassend lage ticket prijzen voor bepaalde data.

succes
Door:
hoeksie
- Gast

Datum:
30-01-2010 12:20:35
Ook wij hebben de eerste 3 nachten en de transfer van luchthaven naar hotel bij hen geboekt. HEt feit dat zij niet bij de ANVR zijn aangesloten heeft ons doen besluiten niet de tickets via hen te boeken. Als zij failliet zouden gaan heb je geen poot om op te staan en ben je een hoop geld kwijt.
Je moet voor jezelf incalculeren of je dat risico wilt nemen.

Dat risico wilden wij dus bewust wel nemen voor de eerste overnachtingen en de transfer.

Let wel, mijn ervaringen met GWT zijn super positief, dus grote kans dat wij in BKK zelf ook nog eea via hen regelen.
Door:
marianne
- Lid

Datum:
30-01-2010 14:17:54
Volgens mij bestaat er toch een misverstand over ANVR en/of SGR. Volgens mij denkt men dat als men een ticket koopt bij reisorganisatie die daar bij aangesloten is men geld terugkrijgt als vliegtuigmaatschappij failliet gaat o.i.d. Volgens mij is dat niet zo:

ANVR : deze vereniging hanteerd strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en de informatie daarover.

SGR : Alle in dit programma gepubliceerde reizen, MET UITZONDERING van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis, vallen onder de garantie van SGR.

Bovenstaande heb ik uit de oad reisgids.

Ik heb dus altijd begrepen dat als je tickets met of zonder paar nachtjes hotel boekt dus niet verzekerd is.
Bij bijvb vliegwinkel.nl kun je tickets boeken met verzekering als maatschappij failliet gaat.

Als ik het helemaal verkeerd zie, mijn excuus!

Ik heb trouwens ook vorig jaar bij GWT alle hotels en tours geboekt, vond het toch wel spannend maar het is allemaal perfect gegaan.
Door:
René
- Gast

Datum:
30-01-2010 15:32:32
Hallo Marja, Als je alleen vliegtickets wil naar Bangkok, kan je deze via internet boeken bij Air Berlin. Dit is een Duitse vliegtuigmaatschappij, die vanaf Dusseldorf een rechtstreekse lijndienst onderhoudt met Bangkok. Air Berlin of LTU is één van de maatschappijen die voor een redelijk tarief vliegtickets naar Bangkok aanbiedt. (www.airberlin.nl)
Door:
mojo
- Gast

Datum:
30-01-2010 18:18:36
Ook ik als Greenwoodpromoter kan beamen dat alles wat we bij hen geregeld hebben altijd vlekkeloos verliep. Voor ons geldt vooral dat we hotels via hen boeken, vanaf NL en als we in Thailand zijn ook wel eens. De prijzen van hotels zijn vaak goedkoper via hen dan in het hotel zelf.

Ik vind hun site erg duidelijk en we hebben er altijd veel info.afgehaald.

Wat Rene zegt is ook wat wij al 2x gedaan hebben nl.rechtstreeks boeken op airberlin dat scheelt altijd zo'n 50,- euro pp. (ze moeten tenslotte ook iets verdienen Greenwood en alle anderen. maar dat kun je ook zelf verdienen dus)
Door:
Ellen
- Gast

Datum:
30-01-2010 20:39:42
Ook wij boekten al enkele malen bij GWT, Vorig jaar tijdens de staking op het vliegveld in Bangkok konden de meeste niet vertrekken maar Green wood heeft zo lang gebeld en van alles geregeld dat wij toch op 3 dec konden vertrekken, We zaten met 40 personen in het vliegtuig. Ze hebben dus alles voor ons geregeld!!! Super.
Door:
hoeksie
- Gast

Datum:
30-01-2010 22:37:42
En wat Marianne schrijft over SGR en ANVR klopt.
Koop je toch enkel tickets via een touroperator/reisburo, vraag dan naar de ticketverzekering. Deze keert nl. wel uit mocht de luchtvaartmij failliet gaan.

Ticketverzekering kan weer niet als je rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekt.

Maar goed daar gaat het hier niet over, wel over GWT en zoals ik ook al zei, ik ben tot nu toe heel erg tevreden.
Door:
Hans
- Gast

Datum:
31-01-2010 09:40:52
Ik heb een interressante vraag:

Een vliegticket met een geboekte overnachting,
als je het letterlijk neemt is er sprake van een pakketreis, maar werkt dat ook zo ?

Door:
Christopher
- Gast

Datum:
31-01-2010 11:45:08
Ik heb de laatste jaren altijd via Greenwood geboekt. Nooit problemen mee en bij de noodzakelijke vroegtijdige vertrek in november 2008 door de bezetting van het vliegveld, heb ik netjes een deel van het geld terugontvangen van Greenwood.

De retourticket Amsterdam-Bangkok kan elders wel voordeliger zijn om te boeken, dus kijk hiervoor wel even goed rond op internet. Maar de hotels en de binnenlandse vluchten zou ik zeker bij GWT regelen. Bij GWT moet je vooral zijn als je echt een reis op maat wilt hebben. Ook als je bijvoorbeeld een uitstap of een combinatiereis wilt maken naar buurlanden zoals Bali, Vietnam, Laos en zo, GWT kan dat voor je regelen.
Door:
hoeksie
- Gast

Datum:
31-01-2010 18:05:17
Ik sprak ernst-Otto een tijd geleden op een beurs. Wij zitten met het feit dat we de vrijheid willen houden om te kunnen gaan en staan waar we willen. Hij opperde dat het mogelijk is om een soort van deposit bij hun achter te laten en vervolgens te bellen als we verder wilden reizen. Zij kunnen dan heel snel tegen een goede prijs het volgende hotel vastleggen. Dat vind ik wel een hele mooie service die zij bieden.
Door:
Sam
- Gast

Datum:
31-01-2010 21:04:28
Wat zijn ongeveer de kosten van de taxi als je dit zelf regeld.(ipv de 800 bath bij GWT)
bv vliegveld - Hotel en retour..
Door:
mojo
- Gast

Datum:
01-02-2010 08:42:38
Tussen de 300-500 bath (incl.toll)enkele reis.
Greenwood reist met (mini-)van's vanaf en naar de luchthaven deze zijn uiteraard iets duurder dan een gewone taxi dus 800 bath is niet teveel. Zeker niet als je met een heel gezin bent want dan passen al die koffers meestal net niet in een enkele taxi.

Als je op de luchthaven naar uitgang 2 loopt dan staat er buiten een desk waar een paar dames achter zitten en waar je in de rij gaat staan (wij hoefden maar een paar min.te wachten)en zeg je welk hotel je heen moet. Daarachter staan 10 chauffeurs in de rij op hun beurt te wachten om te vertrekken met de toeristen, ze weten elk hotel te vinden.Je hoort vooraf wat de kosten zijn omdat ze dit op het briefje schrijven wat je krijgt en bij het hotel weer afgeeft. Meestal 300 bath maar met de toll en wat fooi kom je dan tussen de 400-500 bath.Wij hebben dit zo de laatste keer gedaan en vonden het heel prettig.Vanaf het hotel in Bangkok kom je meestal met een luxe hoteltaxi voor 600 bath incl.op de luchthaven.

Als je op de luchthaven aan een werknemer vraagt waar de "taxidesk" is wijzen ze de weg wel.
Door:
stevenl
- Lid

Datum:
01-02-2010 10:57:14
Als het goed is krijg je NIET vooraf de kosten. Dit is een metertaxi, dus je betaalt wat er op de meter staat, plus 50 Baht airport surcharge.
Als ze een vaste prijs willen: direct melding van maken.
Door:
stevenl
- Lid

Datum:
01-02-2010 10:57:59
Sorry, vergeten: inclusief toll en surcharge zal het waarschijnlijk rond de 300 baht zijn.
Door:
sam
- Gast

Datum:
01-02-2010 12:54:27
Alvast bedankt voor de reactie's
Wij gaan in apr-mei naar thailand,
Vliegticket,Adam-Bangkok bij 333travel
en al het overige,hotels,transfers,
tour en binnenlandse vluchten bij GTW.

Tot nu toe prima service van 333 en GWT.
Door:
Christopher
- Gast

Datum:
01-02-2010 20:08:27
Een transfer via GWT of zelf een taxi regelen...wat maakt dat nou uit...scheelt wat bahts meer of minder.
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
01-02-2010 20:24:53
Nou Christoper, als je met 2 personen bent dan betaal je 900 baht. Dus dan is 380 baht wel een stuk minder!

Als je met 4 personen of meer reist dan is het wel zinvol om een minibus te nemen.

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed