Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

zwemmen met dolfijnen
Door:
irmav
- Lid

Datum:
24-01-2010 14:07:12
hallo allemaal

wij een gezin met 2 volwas. en 3 kinderen willen in juli voor de 2e keer naar Thailand.
nu heb ik gezien dat je vanaf Bangkok een dagexcusie kan boeken om te gaan zwemmen met dolfijnen, heeft hier iemand ervaring mee hoe dit is en of het te doen is vanaf Bkk.
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
24-01-2010 14:18:23
Ik heb er ook eens naar gekeken en volgens mij is het een behoorlijke trip er naar toe, 4 uur. Volgens mijn kun je beter een nacht overblijven daar.
Lees hier maar even.
swimwithdolphins.information.in.th/

www.greenwoodtravel.nl/sub/swim-with-dolphins.php

Door:
Chiang Rai Info
- Lid

Datum:
24-01-2010 14:36:41
Ik begrijp dat het voor veel mensen een wens is om met dolfijnen te zwemmen. Alleen....deze dolfijnen leven in gevangenschap en vind het zwemmen met mensen echt niet dol fijn. Iedereen die hier naar toe gaat stimuleert het gevangen houden van wilde dieren.

Ik heb zelf het geluk gehad dat ik ruim 20 jaar geleden voor de kust van Zuid Afrika tijdens een zwempartij tussen een aantal wilde dolfijnen terecht te komen. Na dat ik bekomen was van de schrik....heb ik het kunnen ervaren als een enorme belevenis. Het zijn inderdaad schitterende imponerende dieren. Dus, nogmaals, ik kan heel erg goed begrijpen dat velen een dergelijke ervaring zouden willen hebben, maar misschien kunnen we toch een beetje denken aan het bovenstaande.

Overigens: dolfijnen zijn niet altijd ongevaarlijk! Het blijven wilde dieren die, ook in gevangenschap, rare capriolen kunnen uithalen.
Door:
hoeksie
- Gast

Datum:
24-01-2010 19:07:37
@Chiang Rai,

Ik deelde die zorg ook, maar ik hoorde dat deze dolfijnen of gered zijn uit netten of geboren zijn in het aquarium. Ik hoorde dat de dieren in ieder geval niet in het wild zouden kunnen overleven. Ik kan dat natuutlijk niet op waarheid checken.
Door:
Hans
- Gast

Datum:
25-01-2010 18:43:30
Het best kun je dan of in Laem Sing slapen of het vanuit Chanthaburi doen. Afstand van Chanthaburi tot Laem Sing is zo'n 25 km.
Vanuit Chanthaburi regel je via je hotel of guesthouse een taxi voor de dag, meer dan 1000 B (20 euro) mag dat niet kosten.
Chanthaburi is een aangename stad, Riverside Guesthouse is voor 250 B een eenvoudige, maar hele fijne plek om te overnachten. Op loopafstand is er een leuke edelstenenmarkt, waar ruwe robijnen, saffieren e.d., worden verhandeld.

De busreis van BKK naar Chanthaburi duurt vier en een half uur, kost 200 B. De bus vertrekt van Ekkamai station, en dat bereik je eenvoudig via de skytrain of metro.
Door:
Hans
- Gast

Datum:
25-01-2010 18:51:24
Oh ja, mijn favoriete restaurant in Chanthaburi: Chanthorn Phochana, dat zit naast
het Kasemsarn Hotel, niet in de laatste plaats omdat de vier dames die koken en bedienen er een feestje van maken. Ze spreken geen woord Engels, maar dat maakt niet uit.
Pas wel op met hete gerechten, want dan is het ook echt 100% Thais HEET.

En het Guesthouse heet niet Riverside, maar The River, ik schrijf het maar ff snel goed, voordat ik van TheoM op mijn kop krijg.
Door:
Chiang Rai Info
- Lid

Datum:
26-01-2010 09:44:22
Hans....gaat het goed met je????
Door:
Hans
- Gast

Datum:
27-01-2010 15:32:25
Ja hoor, ik haalde alleen Chiang Mai en Chanthaburi ff door elkaar !
Door:
René
- Gast

Datum:
30-01-2010 15:12:07
Hallo Irmiv,
Wij (2 volwassenen, 2 kinderen) hebben in juli 2008 gezwommen met dolfijnen, alleen zijn wij vanuit het eiland Koh Chang vertrokken. Voor ons duurde de reis met een minibusje 3 uur. Dat was te doen. Destijds konden wij niet vanuit Bangkok een dolfijnentrip boeken. Dat is nu wsl. veranderd. In ieder geval was de ervaring geweldig: het gaat om 2 soorten dolfijnen; roze dolfijnen met een spitse snuit en grijze met een 'stompe' kop. Je mag trucjes met ze doen nadat de begeleider het heeft voorgedaan. De leukste ervaring was om door het water gesleept te worden terwijl je je aan de rugvin vasthoudt. De 'mijne' dook zelfs onder water op zoek naar een visje. Het gaat om 1 uur zwemmen, dat vliegt voorbij. Verder was er ook eten bij inbegrepen. Overigens was er voorafgaand aan het zwemmen ook een dolfijnenshow, maar zo'n soort show kan je ook in Harderwijk zien. Het was voor ons één vd hoogtepunten van de vakantie; dus als je de kans hebt, zeker doen!
Door:
mojo
- Gast

Datum:
30-01-2010 18:27:39
Vond jij het niet zielig rene om als volwassen man aan de rugvin van die dolfijn te hangen?

Ik twijfelde al of ik het de kinderen moest laten doen in 2007, toch gedaan maar ieder niet langer dan een kwartiertje. De begeleider gaf aan dat dit echt lang genoeg was voor de dieren.Ze mochten idd wat kunstjes doen en op de rug hangen voor 500 arme bathjes!!!

Door:
irmav
- Lid

Datum:
21-02-2010 15:45:24
hallo allemaal

ik wil jullie nog even hartelijk bedanken voor alle reacties, was even niet op het forum, maar er komt nu meer duidelijkheid over onze reis, vertrekdatum en invulling etc.
al twijfel ik nog wat ik wel en niet allemaal hier ga regelen.
wat betreft het zwemmen met dolfijnen, gaan we het waarschijnlijk combineren met 2 of 3 nachten in Jomtien, even lekker uitrusten.

hierbij nogmaals hartelijk dank aan iedereen voor de moeite en reacties.

irma

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed