Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

eigen paspoort kinderen thailand
Door:
Mireille
- Gast

Datum:
22-01-2010 17:09:55
Moeten kinderen van 13 en 9 jaar oud een eigen paspoort hebben bij reizen naar thailand.
Door:
mooatje
- Lid

Datum:
22-01-2010 17:18:28
Als je uit Belgie komt wel,als nederlander weet ik het niet.
Door:
mojo
- Gast

Datum:
22-01-2010 17:37:46
Nee, hoeft niet voor Thailand. Wij gingen in 2007 voor de eerste keer en heb toen nieuwe paspoorten moeten bestellen. Onze kinderen waren toen 11 en 9 en we kozen ervoor om ze wel in beide paspoorten te laten bijschrijven voor het geval er iets zou gebeuren (ga je natuurlijk niet vanuit..en er zijn ook genoeg ouders die alleen met hun kinderen reizen)maar in geval van nood dan kan altijd de ene ouder met de kinderen het land weer uit.

De kinderen mogen tot de 16 jaar mee reizen op het paspoort van de ouders. Ik dacht toen dat ik er goed aan deed en het scheelt natuurlijk enorm in de kosten. Er zit echter een enorme "maar" aan want nu mijn dochter van 13 en een half in de tweede van het VO zit komen er uitstapjes aan naar het buitenland met school en dan hebben ze dus alsnog een eigen paspoort nodig nog voor ze 16 zijn...
Door:
neele
- Gast

Datum:
23-01-2010 16:40:52
Hoezo uit Belgie wel?
De regel geldt toch in Thailand dat het niet hoeft?
Of moet je in Belgie altijd een eigen paspoort?
Door:
Hannie
- Gast

Datum:
24-01-2010 10:14:43
Mojo, of een (goedkopere) ID-kaart die binnen Europa ook geschikt is. Maar ja, zijn ze 16 en wil je toch weer buiten Europa, naar Thailand of zo, zit je toch weer aan een paspoort vast. Dat is een afweging.

Door:
Ilse
- Lid

Datum:
24-01-2010 12:27:01
Toevallig heb ik pas zelf voor de jongste de afweging moeten maken.

Tot voor kort kon er in Nederland een gratis ID kaart afgehaald worden als je dat voor een kind 8 weken voor de 14e verjaardag aanvroeg.

Die regeling is nu afgeschaft,kinderen tot 14 jaar betalen nu voor een ID-kaart de prijs die gelijk is aan de kosten van kinderbijschrijving in het paspoort van de ouders.

De geldigheid van bijschrijvingen van kinderen in het paspoort vervalt op 26 juni 2012. Daarna moeten alle kinderen die willen reizen een eigen reisdocument hebben als gevolg van een Europese verordening.

Een ID kaart is voor de jeugd wel veel handiger, kan gewoon in de portemonee om mee te nemen met uitgaan voor identificatie aan de deur etc.
Als je verre reizen denkt te gaan maken is het echter geen optie.

Mooatje, ik heb dezelfde vraag als Neele,het gaat er toch om wat Thailand voor eisen stelt aan de identificatie.
Door:
mooatje
- Lid

Datum:
24-01-2010 15:55:13
Als belg ben je verplicht om een reispas te nemen voor je kinderen als je Schengen verlaat.Je kan ze niet meer inschrijven op de reispas van de ouders.Heeft niets met Thaise wetgeving te maken maar met de belgische.
Door:
Ilse
- Lid

Datum:
24-01-2010 19:38:09
Oké duidelijk.
Dat is dan inderdaad een andere regelgeving dan de Nederlandse.

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed