Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Route Noord Thailand
Door:
baahjun
- Lid

Datum:
13-01-2010 03:53:40
haha, grappig, wil ik zelf wat opzoeken over een national park,...is de site verdwenen, hij zit nu hier verstopt web2.dnp.go.th/parkreserve/nature.asp?lg=2
Door:
Chiang Rai Info
- Lid

Datum:
14-01-2010 03:46:51
@Annelies, ik ben inderdaad wat langere tijd niet meer hier geweest. We zijn druk en daar komt natuurlijk ook junior nog ns bij.

Je stelt (of anderen stellen) dat in het noorden regelmatig aanhoudingen zijn om niets. Nou...dat is dus een broodje aap verhaal. Er zijn hier, net als in heel Thailand politie check points. Een farang wordt over het algemeen direct door gelaten. Misschien dat ze vragen waar je naar toe gaat...maar that's it.

Je ondervindt geen last van de checkpoints, tenminste dat is onze ervaring.

Verder zie ik dat je je al goed verdiept hebt in het noorden. De uitgestippelde route is goed te doen, en zeker wanneer je niet alles van te voren vast legt ben je hierin nog wat flexibel.

Je hebt al veel adviezen gekregen dus hier hoef ik me niet in te mengen .

Ik begrijp dat je in Chiang Rai in Homestay Chiang Rai gaat logeren. Een goede accommodatie op een goede plek! Vanuit hier ben je in 10 minuten in Chiang Rai, je zit vlakbij Doi In Cee en uitstapjes vanaf hier richting de hotspring, Karen Ruamitt etc. zijn goed realiseerbaar.

Neem zeker de (nodige) tijd om Wat Rong Khun (witte tempel) te bekijken. Dit meesterstuk van Ajaarn Chalermchai is absoluut de moeite waard. In ons magazine van October-December hebben wij een interview met Ajaarn Chalermchai opgenomen. Dit is wel de moeite waard als voorbereiding op je bezoek. Wanneer je dit magazine per post wilt ontvangen, laat dan even je adres achter op onze website.
Na Wat Rong Khun is het goed toeven aan de Nam Tok Khun Korn. De hoogste waterval van Chiang Rai met een verval van maar liefst 70 meter.

Wat ik nog niet hier heb gezien is: Suan Mae Fa Luang oftewel de Mae Fa Luang Garden van de Royal Villa in Doi Tung. Tesamen met het museum ter ere van de moeder van de Koning, zeker een aanrader.

Je zult keuzes moeten maken Annelies. Het noorden van Thailand biedt een verscheidenheid aan bezienswaardigheden en dan is het altijd lastig om die in een bepaalde tijd stramien te proppen.

Vanaf Chiang Rai ga je richting Thaton, een schitterende route en zeker deze route verder richting Chiang Mai is erg mooi. Een aanrader in Thaton is Maekok River Village Resort, al waar je ook wat zaken met de eigenaar (Bryan) kunt regelen voor wat betreft fietsen, kayaking etc.

En ja, je kunt altijd bellen wanneer je in Thailand bent. Wanneer je via onze website je email adres achter laat dan sturen we je gegevens even door.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Door:
koentje
- Gast

Datum:
14-01-2010 14:46:24
Wat zijn de mogelijkheden voor een trip van chiang mai naar chiang rai? ik neem aan met de bus?. En hoelang duurt de reis ongeveer?

Groetjes,
Door:
liu
- Lid

Datum:
14-01-2010 14:55:29
ongeveer 3 a 3u30.

mvg
Door:
baahjun
- Lid

Datum:
14-01-2010 15:40:40
Koentje, neem de "greenliner" VIP bus uitermate comfortabel.
Afrader: mini van.
Door:
koentje
- Gast

Datum:
14-01-2010 15:49:02
bedankt voor je tip, zal ik doen =)
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
15-01-2010 17:13:09
Ha CRI!

Dankje voor je info. Ik heb in de reiswinkel een nieuwe kaart gekocht van CM en omgeving. Binnenkort ga ik me daar is in storten.

Door:
Annelies
- Lid

Datum:
17-01-2010 19:18:05
Zo, ik heb even de kaart goed bestudeerd en Pai doen we zeker Monique

Ik twijfel nog steeds of ik de routen CM naar Cr en dan links af langs Tathon enz over het westen naar beneden en weer richting CM doe of dat we in CR moeten beginnen en dus het eerste stuk tussen CM en CR overslaan.

Ik heb het forum ook eens ff goed uitgeplozen voor een lekkere eilandbestemming en daar ben ik ook nog lang niet uit.
Zoals ik al zei hoef ik Koh Samui niet meer te zien, en of ik me nu een dag of 10 kan vermaken op Koh Panang en Koh Tao weet ik niet.

Over Koh lanta lees ik ook verschillende dingen. Is Koh Lanta een beetje vergelijkbaar met Koh Samui?????
Door:
TheoM
- Lid

Datum:
17-01-2010 20:07:06
Hallo Annelies,

ik heb geen ervaring met het huren van een auto. Huren in Chiang Rai en in leveren in Mae Hong Son is dat mogelijk? Ik weet het niet, maar het zou in mijn ideale reisroute het meest wenselijk zijn.

Vertrekken in Chiang Rai en dan via Tha Ton/Fang, Chang Dao, Pai naar Mae Hong Son. Natuurlijk met hier en daar enkele zijroutes.
Dan van Mae Hong Son naar Chiang Mai al dan niet met de auto of vliegen.

Grootste voordeel van vertrek uit Chiang Rai is tijdwinst. Voordeel van vertrek uit Chiang Mai en terugkeren in Chiang Mai is dat je eventuele overbagage in Chiang Mai achter kunt laten. Ook is de keuze in verhuurbedrijven groter als je vertrekplaats en aankomstplaats dezelfde is.

veel plezier met puzzelen.

Door:
Ilse
- Lid

Datum:
17-01-2010 20:54:34
Wij hebben vanuit ChiangMai de flight of the gibbons van treetopasia gedaan. In een prachtig regenwoud slinger je op grote hoogte van boom naar boom. Ik had dit meer voor de kinderen uitgekozen maar vond het een geweldige ervaring.
Even over de politiechecks, wij zijn toen we onderweg waren van CM naar Pai ook aangehouden door de politie, er was een hele macht op de been. Na even babbelen met onze Thaise chauffeur mochten we doorrijden.Het is de enige keer dat we aangehouden zijn tijdens onze vakantie, ik dacht eigenlijk dat er iets gebeurd was maar dat weet ik niet zeker.
Door:
mojo
- Gast

Datum:
18-01-2010 10:21:30
Annelies ik weet zeker dat jullie het naar je zin zullen hebben in Pai. Hier hadden ze het er gisteren weer over en dat ze er graag terug gaan..ooit..

Ilse, flight of the gibbons wilde wij doen maar achteraf niet gedaan, ik kon het ook in Awanahouse boeken maar vond de tour best prijzig.Volgens mijn kwam ik op 5000-6000 bath pp uit? Kan dit?
Staat dus ook nog op het lijstje voor "ooit"..

Toevallig gaf mijn man gisteren aan de volgende keer een auto te huren voor het noorden. Ooit...
Erg he!?

Annelies ik ben nooit op Samui geweest maar Lanta is erg rustig vergeleken met Samui. Mijn zus is wel op beide geweest en die vertelde dat. Jullie gaan in een periode waarin het iets drukker zal zijn als jul./aug.maar dat is niet erg want toen wij er waren was het uitgestorven wat wel het scooter rijden weer heel relaxt maakte..
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
18-01-2010 22:18:52
Ja, die flight of the Gibbons heb ik over gelezen en een youtube filmpje gezien maare dat durf ik niet hahahaha.
Mijn man, dochters en schijnzonen hebben het op Corsica ook gedaan pfffffff

Monique, op welk eiland ben je nog meer geweest?
Door:
mojo
- Gast

Datum:
19-01-2010 08:19:02
Afgelopen jaar alleen op Lanta en een dagtocht naar Koh Ngai. Dit hebben we geregeld vanaf Lanta, boot gehuurd waarmee de mannen gingen vissen en wij afgezet werden om op Ngai te snorkelen. Was erg mooi daar!
Door:
mojo
- Gast

Datum:
19-01-2010 08:29:44
www.kohngaiislandguide.com

Zucht...als ik de stijger zie waar we afgezet werden wil ik weer terug. Vanaf het stuk strand zie je de rotsen in zee liggen en de visjes vooraan happen in je vinger.Iets dieper zie je mooi koraal en de meest prachtige vissen. Toen wij er waren was er bijna niemand te zien..maar dat was dan ook in aug.
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
19-01-2010 19:31:00
is ook niet verkeerd he Monique

Door:
mojo
- Gast

Datum:
20-01-2010 09:48:24
Zal moeilijk kiezen worden denk ik..
Als wij terug gaan zou ik graaf Samui aandoen,ben echt benieuwd. Ik baal er alleen van dat Airasia er niet op vliegt.Moeten we dus of het dure Bangkokair nemen of met de boot vanaf Surat?
Manlief vliegt net zo lief weer naar Krabi en dan een keer richting Railey Beach, hij denkt dat ie niet zoveel mist op Samui.

Wat vond jij het leukste Annelies, Krabi e.o. of Samui e.o.

Steiger moet met een korte...foei, weer te snel getikt hierboven
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
20-01-2010 14:01:54
Ik zit dus met hetzelfde dilemma. Wij komen ook vanaf het noorden en dus goedkoop vliegen op Phuket.

Ik vond zelf Koh Samui niet echt zo geweldig. Daar in tegen vond ik Koh Tao het einde, daar heb je echt het bountygevoel. Koh Phangan ken ik dus niet en ik hoop dat dat er een beetje tussenin zit.

Ik vond dat er bij Krabi veel meer te zien/doen was. Ao Nang was een heel goed uitgangspunt. Niet om aan het strand te liggen maar wel om dingen te doen.En Phi Phi vond ik ook eg leuk al is het toeristisch maar dat viel eind febr ook zat mee. Al die onbewoonde eilandjes in de buurt vond ik super. Een dagje er heen kan zo geregeld worden met een longtail. Je kunt dan ook heerlijk snorkelen vanaf het strand. Ik heb dat bv niet op Koh Samui kunnen ontdekken.

Ik vond Koh Samui, Chaweng, een beetje heel erg toeristisch. Beetje ala Phuket. Volgens mij ligt het er ook helemaal ook aan waar je zit want Phuket is natuurlijk ook niet alleen maar Patong Beach. Er zijn daar ook mooiere rustiger stranden.

Wat ik zo veelzijdig vond van Krabi is dat je de mangrove hebt, het binnenland wat mooi is en de eilanden om je heen. En Khao Sok wat redelijk in de buurt ligt vond het tot nu toe met de watervallen in Kanchanaburi wel het hoogtepunt kwa natuur.

Weet je Monique, volgens mij raken we ook verwend aan dit alles en is het niet minder bijzonder hahahaha.

Mijn ultieme eiland is een hutje op het strand, snorkelen vanaf mijn strandbedje en toch wat gezelligs savonds en dat hoeft niet massaal te zijn.
Ik heb dat op Railey beach, behalve het snorkelen, ervaren.
Als ik 2 dagen op mijn gat heb gelegen wil ik weer wat zien/doen.

Wij hebben 2 keuzes, vliegen van CM naar Phuket, hier op een rustig strandje lekker 2 dagen hangen en dan de boot pakken naar Phi Phi, hier ook weer 3 dagen hangen en dan richting Koh Lanta. Op Koh Lanta een scootertje en dan weer is er op uit trekken en eventueel nog Koh Ngai ofzo doen als er tijd is.

Of toch de dure vlucht naar Samui en dan de boot naar Koh Phangan hier de boel verkennen en realaxen tegelijk en dan nog een dag of 5 op Koh Tao.

Snikkkk, het is zo lastig! Op 1 of andere mannier trekt Koh Chang me steeds weer niet, ik heb geen idee hoe dat komt. Misschien moet iemand mij overtuigen hier in.

Ik zou wel eens meer meningen willen weten over die eilandgroepen, dus mensen reageer even
Door:
mojo
- Gast

Datum:
20-01-2010 18:50:05
@Annelies, ja we hebben luxe-problemen en zijn verwend. Zeker als ik al die ellende de afgelopen week weer zien in Haiti voel ik me gewoon schuldig dat wij hier zitten te discussieren of we uberhaupt op vakantie moeten dit jaar omdat we ook een stuk aan gaan bouwen..laat staan of het dan Thailand wordt of wat dan ook.

Het vliegen met Airasia beviel ons beter dan de 2 keren dat we met de dure Thai-airways naar CM vlogen. 4 enkele-reis tickets bij deze laatste kosten net zo duur als een retour bij Airasia en met de acties in maart 2009 zelfs nog goedkoper.Airasia vloog stipt op tijd.We vonden zelfs de naar het leek lederen stoelen geweldig relaxt zitten en wensten ons deze op de lange terugweg met LTU naar Dusseldorf..
Dus eigenlijk zou ik alleen nog maar met Airasia willen vliegen.

Koh Tao en Phangan trekken me al 2 jaar maar idd ook Krabi heeft erg veel te bieden vwb de omgeving.
Ben afgelopen jaar niet naar Phi Phi geweest en volgens mijn zus hebben we echt iets gemist door niet naar Maya Bay te zijn gegaan.

Phuket ben ik heel neutraal in; het lijkt me leuk om eens heen te gaan maar is ook geen misser (voor mijn gevoel) als we er niet heen gaan. Ik zie Phuket op dit moment dan ook alleen als een optie om met Airasia op te vliegen en vandaar richting PhiPhi en Krabi weer terug te vliegen naar Bkk.

Waarom ga je niet na Lanta via Surat Thani met de boot naar Tao of Phangan dat kan ook. Ik zie bij Greenwood dat zo'n boot-oversteek iets van 500 bath kost.

Koh Chang!!! Ik zal er dan beter niet over beginnen als het je niet trekt want anders heb je er straks nog een dilemma bij..

Wij zijn er geweest en eigenlijk omdat dat een logische route was vanaf Jomtien Beach anders waren we er denk ik ook nooit heen gegaan. Wij wilden kiezen tussen Samet en Chang en omdat ik hier op het forum niet al te positieve reacties kreeg destijds over Samet en mijn
Thaise vriendin ook aangaf absoluut voor Chang te kiezen ipv Samet hebben we het gedaan. Het was er geweldig leuk, mooi en een luxe hotel/resort voor weinig in Pattaya geboekt www.kohchangkacha.com maar als ik eerlijk moet zijn vond ik het eiland niet veel verschillen met Lanta. Toen ik op Lanta was moest ik vaker terug denken aan Koh Chang.Maar dat is mijn ervaring er zullen er ongetwijfeld hier op het forum zijn die er anders over denken. Ik denk dat als je richting het zuiden van Cambodja gaat het zeker mee kan/moet pikken als je nog naar een eiland wil maar om er speciaal heen te gaan..het is een hele reis.Erg overtuigend ben ik dus niet vwb Chang.
Door:
marianne
- Lid

Datum:
20-01-2010 22:42:05
@annelies, moeilijk he al die plekjes waar je nog zo graag naar toe wilt? ik herken het!

Waarom vlieg je niet sóchtends uit chiang mai naar bangkok met air asia, ga daarna richting trein station om je spullen te droppen, ga in de omgeving daar nog lekker wat struinen en neem sávonds de nachttrein richting surattani om vervolgens de boot naar phangan te nemen en na een paar dagen naar koh tao om daarvan daan de boot richting chumpon te nemen en daarvandaan de trein te nemen richting bangkok (of andersom) vat je het nog?

of je vliegt 'sochtends naar bangkok met air asia en die zelfde dag vanuit bangkok naar surrattani en slaap daar een nachtje om de volgende morgen om 7 uur de boot te nemen naar phangan.
Wacht met boeken op de gratis tickets actie die waarschijnlijk wel weer komt.

Ik had bedacht om deze zomer vanuit hanoi naar bangkok te vliegen en dan die avond met nachttrein naar surratani te gaan maar heb geboekt tijdens gratis ticket actie en vliegen nu die dag van hanoi naar bangkok en dan naar surrattani voor bijna niets! Je bent wel een dag kwijt aan het reizen maar ach dan gaan we een week lekker niets doen dus dat overleven we wel!

over koh chang kan ik je niets vertellen ben er nog nooit geweest.(staat ook nog op mijn lijstje)
Koh samet en phi phi is voor mij heel erg lang geleden maar het was er zoooooooo mooi en rustig maar dat is nu niet meer geloof ik.

Veel plezier met je voorbereiding!
Door:
Annelies
- Lid

Datum:
21-01-2010 10:39:43
Natuurlijk wacht ik op gratis tickets Vorig jaar betaalden we ook 8 euro voor een enkeltje.

Ik heb 3 opties nu:
amsterdam
bangkok>CR
CR
CR
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
CM>Phuket
Phuket
Phuket
boot Phi Phi
Phi Phi
Phi Phi
Boot Koh Lanta
Koh lanta
Koh lanta
Koh lanta
Lanta>Krabi>bkk
bangkok
bangkok
bangkok>amsterdam

optie 2:
amsterdam
bangkok>CR
CR
CR
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
CM > Samui
Boot Phangan
Phangan
Phangan
Phangan
Phangan
Boot Tao
Tao
Tao
Tao
Tao>Chumpon> nachttrein bkk
bangkok
bangkok
bangkok>amsterdam

optie 3:
amsterdam
bangkok>CR
CR
CR
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
autoreis
CM>BKK>Trang nachttrein
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
eilanden Muk/Kradan/Ngai
Krabi?Trang?> Bkk
bangkok
bangkok
bangkok>amsterdam

hahahaha, waar een mens niet allemaal van kan dromen!!!

Ik ga eerst maar eens wat overmaken voor Haiti dan voel ik me niet zo schuldig

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed