Route Noord Thailand |
|
Door: Annelies - Lid
Datum: 07-01-2010 13:06:31 | | Zo, mijn travel atlas is binnen en zit nu op mijn gemak is even te kijken wat we gaan doen.
We zijn 4 weken in Thailand en we willen ongeveer 2 weken, komt niet op een dag, in het noorden rondrijden met een auto. In grote lijnen rijden we van CM naar Cr, door naar Thaton, Fang, Mae Hong, Sukhothai en dan naar Ayuttaya, Bangkok. Daar de auto inleveren en gelijk doorvliegen voor een lekker eilandje.
Geen idee of dit in een dag of 15/16 kan?
We starten in CM. Vanuit hier via Doi Saket, Mae Suai naar CR. In CR iets langer blijven, geen idee hoe lang?? 3 nachten? Daar iets van een fietstocht doen, de Hilltribe village bezoeken? Is dat de goede?
Ik vraag even stukje voor stukje de route anders word ik gek 
Wat is leuk om onderweg aan te doen in dit stuk route? We willen ook nog naar een national park, ik zie veel groen op de kaarten . Welk park is het mooiste om te bezoeken?
Willen jullie eens meedenken. |
|
Door: liu - Lid
Datum: 07-01-2010 14:38:19 | |
translate.google.be/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.chiangraiprovince.com/&ei=OtssS4H-LpT14Ab_94SBCQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CBYQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3Dmap%2Bchiang%2Brai%2Bprovince%26hl%3Dnl%26lr%3D%26rlz%3D1G1GGLQ_NLBE330%26sa%3DX
Mvg |
|
Datum: 07-01-2010 14:39:39 | | Er is iets fout met de link verdorie ! |
|
| |
|
|
Datum: 07-01-2010 14:44:14 | |
www.pheongroup.com/pageID_6923891.html |
|
Door: Toony - Gast
Datum: 08-01-2010 03:18:10 | | Hoi Annelies,
Het noorden is inderdaad prachtig om te bezoeken.Net buiten Chiang Rai bevind zich het Long Neck Karen Hiltribe village,dit is de beste plaats om de Long Necks te bezoeken, hier in dit village bevinden zich ook nog vier andere bergstammen.
De Gouden Driehoek, Doitung, en de grens met Myan Mar zijn ook zeker interesant om een bezoek te brengen.
Wij zetten mooie rondtrips in elkaar die onze gasten zelf rijden, of wij regelen vervoer.
We hebben hier ook een prachtige tour per scooter, dan breng je een bezoek aan het olifantenkamp Ruam Mit, en gaan we via een houten hangbrug over de Mae Kok rivier naar de andere kant, daar bezoeken we twee (niet opgezette bergstammen ) dus echt zoals deze mensen nog dagelijks leven, en komen dan terug via hotsprings naar onze homestay.
(mocht je meer info willen over deze omgeving en onze homestay/miniresort dan hoor ik het graag. www.homestay-chiangrai.com |
|
Door: baahjun - Lid
Datum: 08-01-2010 04:40:30 | | Als je dan toch reclame voor je homestay op een website wilt maken een tipje: laat je spelling even nakijken.
In de eerste alinea van je site: Homstay, Geusthouse.
De hele site gebruikt het woord Bath (plaats in engeland/ badkuip) in plaats van Baht (Thaise munteenheid) etc. etc. etc. |
|
Door: TheoM - Lid
Datum: 08-01-2010 10:48:33 | | Hallo Annelies,
een must in het noorden is mijns inziens Doi Mae Salong ook bekend onder de naam Santikhiri.
Dit is een klein stukje Yunnan in Thailand. Hier wonen nog veel chinese nakomelingen welke in de Chinese burgeroorlog de zijde van de KMT (chiang Kai Check) gekozen hebben ook is mandarijn nog de voertaal. De theeplantages en de vergezichten zijn erg mooi.
Een overnachting in een van de vele guesthouses (aan de kokrivier)in Tha Ton is ook aan te bevelen want het meditatiecentrum met de nieuwe Wat Tha Ton vergt wel enkele uren. Het uitzicht vanaf nivo 6 is schitterend.
Mochten mij er nog meer tips te binnen schieten dan laat ik het wel weten.
ps Wat ook mooi om te doen is. Met de vroege bus van Chiang Rai naar Tha Ton. s. Middags de Wat bezichtigen en de volgende dag met de boot terug naar Chiang Rai. Boot huren kost ongeveer 1800 a 2000 Baht. Je bepaald dan zelf waar je stoppen wilt.
|
|
Datum: 08-01-2010 12:07:11 | | Toony, home stay staat al bij mijn favo's 
We regelen zelf onze tour door een auto voor een dag of 15 te huren en de route zelf uit te stippelen maar bedankt voor je aanbod.
Theo, hier heb ik wat aan. Ik ben bang dat ik aan 2 weken nog niet genoeg heb.
Misschien moeten we toch een rondje maken can CM door het noorden, noordwesten weer naar CM.
Ik zal er eens een uitgebreide route opzetten dan kunnen jullie even mee inschatten hoeveel tijd ik daar voor nodig heb. Ik wil gewoon wel de vrijheid hebben om langer te blijven als het helemaal fantastisch is.
mmmmm lastig is het! |
|
Datum: 09-01-2010 09:40:49 | | In CEI heb je ook een nieuw ( 2 a 3 j ) en goedkoop hotelletje pimanninnhotel.com
Zeker en vast de witte tempel bezoeken en de queens garden je vind alles terug op de link dat ik reeds doorgegeven heb.
Mvg |
|
Datum: 11-01-2010 17:16:52 | | Heeft iemand wel eens te maken gehad met tea money in het noorden? Ik lees daar geregeld over of is dit weer iets wat overdreven wordt? |
|
Door: mojo - Gast
Datum: 11-01-2010 18:39:12 | | Annelies, je bedoelt het steekpenningencirquit? Ik denk dat het in/om BKK of zuiden net zoveel of weinig voorkomt als in het noorden. Ik heb er nooit veel van gemerkt, je merkt wel dat ze gezinnen of grotere groepen "liever" helpen dan solo's of koppels. Dit merkten wij toen mijn man alleen in MHS naar een reisbureautje liep om een transfer naar de longnecks te regelen.Hij zei er niet bij dat het voor 2 gezinnen was. Dit was een open shopje ze zagen dus vanaf hun bureau alles wat er op straat gebeurde. Mijn man werd (zgn?) niet begrepen. Toen wij met z'n allen (7p) dichterbij kwamen en ze merkten dat we met 8p waren verstonden ze ons ineens direct en de bus werd voor de volgende ochtend 08.30 geregeld met chauffeur en we kregen er nog een gratis kaart bij ook.Nadat we een deel betaald hadden en afgesproken hadden dat hij ons de volgende ochtend vroeg kwam halen ging het rolluik dicht en was de zaak gesloten..genoeg verdient denk ik.
Hetzelfde verhaal met de songthaew (rode taxi met 2 verticale banken in de lengte van de taxi)in CM die rijden ook meestal pas als ze vol zitten of anders rijdt je de hele stad met de rest van de passagiers mee door met divers stops om anderen in te laden/lossen tot ie op jouw route zit.
Als je met 4-en bent en 100 bath betaald (kan natuurlijk ook alleen of met 2, als je maar betaalt)rijden ze meestal direct en zonder stoppen naar je bestemming.
Als ik jullie was ging ik toch ook even over Pai zo'n mooie natuur en leuk stadje.
|
|
Datum: 11-01-2010 18:55:52 | | het is natuurlijk wel een goedkope manier van sightseeing kregen wij achteraf wel eens te horen als we klaagden weer eens 50 min. in een songthaew of silo te hebben gezeten voor een ritje dat normaal maar 15 min.zou duren |
|
Datum: 11-01-2010 19:20:26 | | Omdat wij zelf met een auto willen toeren las ik dat er in het noorden nogal eens aanhoudingen zijn om niks 
Misschien kan CRI wat meer vertellen maar hij zit volgens mij helemaal in de luiers 
Ik kan hem natuurlijk altijd bellen als er iets is hahahahah.
Pai! Even kijken, ja dat ligt wel in onze route denk ik.
Ik denk dat we toch in CR beginnen en in CM weer inleveren. Dat geeft even wat meer lucht, er willen zowiezo een dag of 4/5 blijven in CR en vanuit daar met de auto naar leuke plekjes.
|
|
Datum: 11-01-2010 21:36:11 | | Wij zijn zelf ook in CR geweest en idd het is er prachtig vooral de Wat Rong Khun is een kunstwerk. Miss.heb je het na 3 dagen gezien en kun je nog Pai meepikken.
Hotel dat wij in CR hadden:www.wianginn.com
Wel wat luxe voor ons maar na lang autoreizen wel welkom, heel goed en uitgebreid ontbijtbuffet en op loopafstand van het centrum en nightbazar. Wij aten in Aye's restaurant (zie site CR-info.)
Pai: primitief 2009 www.paichan.com 250-450 bath
luxe 2008 www.thequarterhotel.com 1800-2800 bath
|
|
Datum: 11-01-2010 22:04:03 | | Leuk Monique die sites! Dat Paichan is super hoor! Ik hoef niet gelijk in een duur spa, dat doen we wel ergens op een eiland.
Ik ga eerst nog eens een goede wegenkaart bestellen.
Ik ben ook nog opzoek naar een mooi National Park, ik ben al in Khao Sok geweest dus een beetje verwend. Heb je daar nog tips voor?
In het noorden dan he. |
|
Datum: 11-01-2010 22:27:24 | | Doi Inthanon is noord Thailand's national park zover ik weet maar er zullen ongetwijfeld kenners zijn hier o.a.Chiangrai (als ie eens van zijn babykamer afkomt )die nog meer weten. Zeker in de tijd dat jullie gaan is het een bezoek waard omdat het dan helderder is dan in jul./aug.
Mocht je richting Pai gaan dan is Paichan ideaal als je niet echt luxe zoekt. Je hebt een eigen douche en toilet en een goed bed met fan. en klamboo.Wij vonden het zwembad geweldig en verder kon je er ontbijten of wat drinken.Naar de kern van Pai is ongeveer 10 min.lopen vanaf Paichan en buiten Pai ligt een prachtige waterval en een warmwaterbron(park)waar je wel een poosje kunt wandelen/vertoeven.
Maw Paeng Waterfall en Mae Yen Waterfall
Tha Pai Hot Springs |
|
Door: baahjun - Lid
Datum: 12-01-2010 00:48:04 | | Er zijn flink wat National Parks in Noord Thailand.
Ik kan je Chae Son bijzonder aanraden, iets minder bekend, de route ernaar toe is prachtig.
Hier kan je alle National Parks vinden: www.dnp.go.th/
Als je van CM naar het noorden rijdt zou ik de route via Chiang Dao aanraden, het stuk vanaf Chiang Dao naar het noorden is schitterend. |
|
Door: Miranda - Gast
Datum: 12-01-2010 19:38:31 | | Baahjun, dank je wel voor de link, wat een mooie site, met een prachtig overzicht van alle nationale parken. En wat een foto's! Weer een site waar ik uren op kan zitten kwijlen... |
|
Datum: 12-01-2010 20:18:29 | | Mooie site Baanjuh! Nu kan ik weeeeeer niet kiezen 
Nog even ean andere bestemming.
We zijn al eens op Koh Samui en Koh Tao geweest, Samui vond ik aardig maar dat was het wel. Koh Tao vond ik super, alleen veel te kort geweest. Vorig jaar zijn we in Krabi, Ao Nang enz geweest. Phuket ben ik ook geweest dat vond ik te hollikidee achttig 
Phi Phi vond ik ook prachtig maar ook te kort!
Nu zoek ik weer een eilandbestemming en ik wil echt snorkelen vanaf mijn strandje. Het moet ook weer niet een eiland zijn waar helemaal niets te doen is. Wie heeft er nog ideeen? |
|
Door: PIM - Gast
Datum: 12-01-2010 21:45:08 | | een heel gave plaats om te verblijven vonden wij cave lodge bij Soppong in de buurt.
je kunt er raften, caves bekijken, trektochten maken, van alles. Vooral de sfeer (heel relaxed) was fijn. eten was prima.Zwemmen kon in de rivier en we hadden een vrijstaand huisje met eigen voorzieningen, ideaal!
www.cavelodge.com/caving.htm |
|