Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Air Asia
Door:
Maaike
- Gast

Datum:
28-11-2009 12:40:46
Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen Air Asia Londen naar Kuala Lumpur? Ben heel benieuwd, ze hebben goedkope tickets, maar vorig jaar hebben we in Thailand ook met hun gevlogen (binnenlandse vlucht) en toen was de beenruimte heel krap voor mijn vriend, nu vraag ik mij af of het op lange vluchten ook zo is.

Groetjes, Maaike
Door:
nuhierinBKK
- Gast

Datum:
30-11-2009 03:45:09
Dat was dus Air Asia XL=een andere code als AirAsia.
ja dat heb ik-omgekeerd dan. Zoals je ook wel had kunnen bedenken is deze vraag al ettelijke keren gesteld-op dit forum (ff doorscrollen) en andere zoals wereldwijzer en thailand.xsbb. forum en nog vaker in het engels. Het is een andere=grotere kist-een ex AirCanada, als regionaal hier-die AB kunnen zo ver niet vliegen. Zelfde comfort als trans-atlantic.
Als je slim boekt en goed rekent is de totaaleindprijs, incl EZY naar LSN en vaak extra HTL nodig minimaal met ticket ex AMS of DUS.
Door:
ilia
- Gast

Datum:
10-12-2009 10:40:02
mijn zoon is met air asia enkele maanden geleden terug gekomen van een lange rondreis door Asie, de goedkoopste vluchten maar niet echt aan te raden voor lange vluchten --- voor alles bij betalen (eten -- drinken--TV) en zeer weinig beenruimte; GEBRUIKEN ALS NOODGEVAL ; ik heb voor Jan 2010 geboekt bij air berlin (rechtstreekse vlucht van dusseldorf naar BKK)voor 850eur H/T)
Door:
Maaike
- Gast

Datum:
11-12-2009 12:44:33
Bedankt voor jullie reacties! We hebben al geboekt, maar dan met Egypt Air, kwam ineens super goedkoop langs. € 500,- heen en terug! Beter dan vorig jaar, toen vlogen met Lufthansa voor €750,- maar terug weg wel business class omdat economy vol zat
Door:
marianne
- Lid

Datum:
11-12-2009 12:58:24
maaike,wanneer ga je? wij vliegen volgend jaar juli ook met egypt air, ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring hier als je eerder gaat.
Door:
Roel V
- Lid

Datum:
03-03-2010 13:16:00
In November gaan wij vermoedelijk 2x een binnenlandse vlucht maken met Air Asia. Nu lees ik dat het t/m 15 kilo meenemen is, maar ook supersize package hebt. Zoals ik het lees zou je dan voordeliger van te voren je bagage omhoog kunnen schroeven ipv losse kilo prijs betalen. Maar hoe gaat dit nu exact in zijn werk. Kun je dit bijboeken op de site, wanneer je ticket boekt. Of dien je dit op de vluchthaven regelen!?
Door:
liu
- Lid

Datum:
03-03-2010 13:57:31
Je moet het doen wanneer je boekt op de site.
Anders ter plaatse is het duurder!
Door:
robbr
- Lid

Datum:
03-03-2010 14:06:04
Dit kan je regelen op de site van Air Asia zelf en is dan goedkoper dan wanneer je dit op de luchthaven zou moeten regelen.

En wat betreft de vluchten van Air Asia: momenteel strooien ze weer met zeer lage vluchtprijzen, tot aan gratis seats aan toe. Weet alleen niet of die aanbiedingen ook te boeken zijn voor november....dus ff de site doorspitten voor de reisvoorwaarden.
Door:
Maikel
- Lid

Datum:
03-03-2010 16:35:06
Wat betreft bagage: ze stellen hun prijzen voor zonder bagage … ook voor de 15 kilo valt er een toeslag ( boven airporttax en Vat en convience fee ) Het te betalen effectieve bedrag komt pas kijken bij de booking procedure.
Verleden jaar had ik pech, de valies woog een kleine 2 kilo over de toegewezen 15 kg en moest iets van 650 bth ter plaatse ophoesten. Dit jaar vinkte ik bij reservatie het vakje 20 kilo aan en dat was dan voor een vlucht naar Phuket en dat koste dan 250Bht extra.
Door:
Roel V
- Lid

Datum:
03-03-2010 17:11:54
okay bedankt voor de info. 2 Robbr inderdaad goedkope prijzen. In de maand November kunnen wij voor 10 euro pp incl toeslagen van Chang Mai naar Phuket vliegen. Helaas hebben wij nog niet de vliegtickets vanuit Nederland en zijn wij niet gebonden aan vliegen op een bepaalde datum. Wanneer wij de tickets naar Bangkok hebben, zullen we ook snel de binnenlandse tickets gaan regelen...
Door:
Chiang Rai Info
- Lid

Datum:
04-03-2010 01:11:37
@Maikel, wat raar dat je THB 650 extra moest betalen voor maar 2 kg. Weet je zeker dat je maar 2 kg overgewicht had? Volgens mijn informatie (mijn schoonmoeder moest ook wat bijbetalen) is het tarief van overgewicht bij Air Asia en die moest THB 240 aftikken voor 2 kg.
Door:
Maikel
- Lid

Datum:
04-03-2010 08:52:35
Je hebt gelijk CRI
Mijn geheugen zat dus bij het schrijven duidelijk verward ( ik had overgewicht van 2kg maar reisden toen in familiaal verband en het gezamenlijke overgewicht was… 6,8 kg) Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en op 22 juni 2009 schreef ik immers dit:

“Wat betreft het overgewicht, buiten de vooraf reeds betaalde standaardfee op 15 kg dien je inderdaad aan de check-in het extra overgewicht (boven de reeds betaalde 15) te betalen.
Mijn groepje werd bedacht met extra 599Bth op een gezamenlijk ‘overgewicht’ van 6,8 kg.

Volgende keer vink ik tijdens de internetreservatie meteen die 20kg aan, dat komt dan 50 % goedkoper uit. Voor de rest over aA zeer tevreden.. ze zijn aan de balies jeugdig vriendelijk en dat rode pakje staat hun goed”

Door:
Patricia
- Lid

Datum:
05-03-2010 10:39:40
Laatst was er een aanbiedings periode voor binnenlandse vluchten in Thailand van Air Asia. voor ons waren dit erg onhandige dagen en tijd stippen. Deze aanbiedings periode is nu voorbij en is het slim om nu de vluchten te boeken voor de normale prijs of toch nog even af te wachten of er nog een aanbieding komt.
We willen van Chiang Rai naar Bangkok en dan gelijk door naar Krabi waar we 5 dagen willen verblijven en dan weer terug naar Bangkok.
Door:
liu
- Lid

Datum:
05-03-2010 11:03:22
Ik wacht niet op speciale aanbiedingen want het is niet voor alle vluchten ( voor bepaalde vertrekuren ).Het is reeds goedkoop AA , voor onze westerse normen en hetgeen mij aanspreekt zijn goede aansluituren , niet te lang wachten enz.Een goedkope vlucht hebben en dan 8 uur wachten bvb , nee liever niet .
Door:
irmav
- Lid

Datum:
05-03-2010 15:36:26
Kan iemand mij vertellen hoelang je nodig hebt als je geland bent op bangkok en je wil doorvliegen naar chang mai is 3 uur overstaptijd genoeg of heb je meer nodig en gaat air asia vanaf de zelfde luchthaven in bangkok of gaanze vanaf de oude luchthaven?

Door:
Maikel
- Lid

Datum:
05-03-2010 16:58:18
AirAsia vluchten landen en vertrekken op de nieuwe luchthaven ( Suvanabhumi) waar de internationale vluchten ook landen. Drie uur overstap is voldoende om de nodige immigratie procedures te voldoen, nadien pik je de bagage van de rolband en bent in de algemene aankomsthal- daar neem je de roltrap of lift naar het 4° verdiep van ‘departures’
De check in van AirAsia is dan uiterst links ( als je met de rug naar de straatkant staat) Aan de check in deponeer je dan je bagage , het afgeven van paspoort volstaat om je ‘bording kaart’ te ontvangen. Bijna vlak tegenover is dan de departure gate dewelke je dan afdaalt en je bewust gate nummer naar Chiangmai opzoekt.

Door:
irmav
- Lid

Datum:
05-03-2010 20:05:58
dank je wel maikel voor je uitgebreide informatie.

gr irma
Door:
liu
- Lid

Datum:
06-03-2010 10:15:48
Hoelang op voorhand mag je inchecken bij Air Asia ?

Mvg
Door:
Maikel
- Lid

Datum:
06-03-2010 11:08:33
De incheck start 2 uur voor vertrek van de vlucht en sluit 45’ voor het vertrek.

In Phuket hebben ze maar 2 balies en al waren deze reeds langer door kletsende bedienden bemand bleek het niet mogelijk om ook maar 1 minuutje vroeger in te checken. In Bangkok airport liep ik in afwachting nog wat rond te draaien daar de incheck nog niet begonnen was, een vriendelijke jongeman vroeg me naar mijn bestemming en vergezelde me naar een balie en kon direct aan de slag.
Door:
liu
- Lid

Datum:
06-03-2010 13:58:03
Maikel,

Dan blijft er maar 1 uur en 15' over klopt dat ?

Y&F

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed