Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Mahan Air
Door:
Mangpong.
- Gast

Datum:
07-10-2009 10:23:23
Afgelopen vrijdagavond vanuit Dusseldorf vertrokken naar Bangkok met Mahan Air. Voor de geinteresseerden hieronder een beknopte review over Mahan Air.

Inchecken dient 2.5 uur van te voren plaats te vinden in Dusseldorf. Na ongeveer 10 minuten wachten konden we inchecken. Alles verliep vlekkeloos.. Aangezien we 30 kg per persoon in de Economy class konden meenemen, hadden we daar dus geen problemen mee Let er wel op dat je handbaggage niet over de 8 kg gaat en voldoet aan de afmetingen, want anders kun je gaan bijbetalen. Daar zijn ze vrij streng in.
Moet zeggen dat de ground-staff van Mahan Air erg vriendelijk en behulpzaam was.

Stipt op tijd vertrok de vlucht naar Teheran.. Vliegtuig zat voor ongeveer 75% vol, dus plaats genoeg.. Wij vlogen met een Airbus A310 (geloof ik).
Stoelopstelling is 2 - 4 - 2... Dus ideaal als je met 2 personen bent.. Vliegtuig zag er verzorgd uit. Er is vrijwel geen inflight-entertainment, dus neem
wel je eigen MP3-speler of leesboeken mee.. Of probeer anders te slapen) Catering was goed en voldoende.. Geen klagen.. Er wordt wel geen
alcoholische drank geschonken tijdens de vlucht, maar dat mag bekend zijn.. Beenruimte in economy class was meer dan Eva Air (34&quot, dus voor
een langer persoon zoals ik (1.85m) erg prettig! Het waren hoofdzakelijk Belgen, Nederlanders en Duitsers die in het vliegtuig zaten.. Naast natuurlijk ook wat arabische (zaken-)mensen.

Na ongeveer 5 uur vliegen landen we rond 03:45 AM in Teheran.. Vliegveld ligt zo'n 25 km ten zuiden van Teheran in een grote zandbak. Wist
niet dat Iran uit zoveel woestijn bestond.. Erg goed te zien tijdens de vlucht zelf.. Na landing krijgen de dames een hoofddoekje uitgereikt welke
ze moeten dragen (niets speciaals trouwens).. Daarna kun je naar de transfer-counter lopen alwaar je wordt &quot;ingechecked&quot; voor de vlucht naar
Bangkok en ook een coupon krijgt.. Hiermee kun je in de transit-ruimte gratis sandwich, frisdrank, koffie/thee, etcetera krijgen..

Op het vliegveld zelf is niet veel te beleven.. Redelijk modern maar geen winkels ofzo.. Gewoon wachten en relaxen.. En mensen kijken, alhoewel
het op dat tijdstip nog erg rustig is. De crew van Mahan Air komt je op tijd waarschuwen om weer te gaan instappen. Aangezien je een kleine
sticker met BKK krijgt opgeplakt, herkennen ze je direct.

De vlucht naar Bangkok duurt ongeveer 6.5 uur.. Onderweg ook weer voldoende eten en drinken.. En een erg rustige vlucht die ook ongeveer 70% bezet was.. Ruim 30 minuten te vroeg landen we uiteindelijk in Bangkok. Baggage hadden we hierna zo weer in ons bezit.

Concluderend kan ik zeggen dat ik absoluut geen slecht gevoel heb over Mahan Air.. De vergelijking met China Airlines gaat in heel veel opzichten op en ik durf te stellen dat het best nog wel een keer een geduchte concurrent op de BKK-route kan gaan worden voor China Airlines. De service bij Mahan Air is goed, vliegtuigen zijn in orde en schoon, voldoende te eten en drinken, 30 kg vrije bagage in Economy Class, etcetera... En dat voor slechts 399.- euro per persoon !!

Als je geen problemen hebt met een korte tussenlanding in Terehan, zelf je leesboeken en/of MP3-speler meeneemt en je echtgenote niet panisch wordt als ze een normaal hoofddoekje moet dragen, dan is Mahan Air een goede keuze. En tja, mensen die toch moeite hebben met het feit dat het een Iraneese maatschappij is: vlieg dan gewoon lekker ergens anders mee Wat mij betreft vlieg ik er in ieder geval de volgende keer weer mee !!

Vragen hierover, be my guest )
Door:
Antoine
- Lid

Datum:
07-10-2009 10:35:47
Hoe heb je bij hun geboekt? Rechstreeks of via een agent?
Door:
bkkflyer
- Gast

Datum:
07-10-2009 14:43:34
ben zelf me ETIHAD gevlogen-heen naar BKK, terug vanag PEK=Beijing, vanaf LHR=London, totaal was rond de 550€. Overstap op hun thuisplek=AUH=Abu Dhabi, duurde zo'n 2 uur, geen gratis eten, wel gratis internet. Had terug een van de allernieuwste AB340 kisten/met de allerlaatste update qua screen met spelletjes, movies, etc. Zeer gode boordverzorging-ala Singapore.
EK=Emirates vliegt ook vanaf DUS-via DUbai naar BKK-laatste deel als je goed uitkient met AB380=die grote dubbeldeck, retour vanaf rond de 480/499-laagseizoen. Voor degenen die hun angsten niet kunnen intomen is dat een goed alternatief-en natuurlijk AirBerlin-direkt.
Maar bedankt voor dit bericht-dat bevestigt wat Mahan meest al was. de enorme klachtenlijst dateert van de plotse (velen zeggen politiek gemotiveerde) weigering door de EU van hen-en de enorme problemen met terugbetalen van geboekte maar niet gemaakte reizen. Overigens kan ik me herinneren dat bij de insjek in DUS (net voor AB-waar ik toen mee vloog), het >90% Iraniers-of zo eruitziend waren.
Door:
Mangpong.
- Gast

Datum:
07-10-2009 14:54:50
Ik heb de reservering gemaakt via MahanAir.nl dit is de website van de agent in nederland.
Had de terugreis wel het een en ander aan entertainment.
Door:
klaas
- Gast

Datum:
08-10-2009 15:10:13
Laatst ook met mahan gevlogen TOP zeker voor deze prijs. grt klaas
Door:
marleen
- Gast

Datum:
08-10-2009 15:44:47
Het grootste deel van negatieve meningen in eerdere Mahanair draadjes ging over het niet na kunnen komen van vliegplanning door plaatsing op zwarte lijst van EU. En bovenal de waardeloze terugbetalingsregelingen die daarbij hoorden. Mede verantwoordelijke hiervoor was de vries reizen.
Verder moet iedereen lekker vliegen met de matschappij die ze zelf willen en dus ook betalen wat ze zelf willen!
Door:
TheoM
- Lid

Datum:
08-10-2009 18:51:38
Marleen,

lange teentjes.
Ook positieve ervaringen met Mahanair mogen gerust vermeld worden.
Door:
marleen
- Gast

Datum:
08-10-2009 20:51:47
Het was totaal niet lange teentjes bedoeld, maar dat zal het ! wel zijn. Ik probeer alleen te zeggen waarom er zoveel gemopper was/is over mahan air, dat vind ik nl volkomen terecht na de manier waarop eea verlopen is.
Door:
Mangpong.
- Gast

Datum:
09-10-2009 15:02:45
Beste Marleen,

Ook ik was een van de gedupeerden. zowel de Vries Reizen alswel Mahan Air heeft iets aan de lange verwerkingstermijn kunnen doen. Het was een tussen persoon A.I.C die dwars zat in deze kwestie. Hier ben ik ook pas achter gekomen na juridische druk.
Maar deze tread had ik opgestart om ook deze maatschappij in een positief daglicht te kunnen zetten. En dat zeker voor deze tarieven waar menig airline nog een puntje aan kan zuigen.
Door:
marleen
- Gast

Datum:
09-10-2009 17:07:57
@Mangpong
Gedurft, dat je dan opnieuw geboekt hebt. Ik heb echt zo'n spijt gehad dat ik bij hen geboekt had (en mijn vakantie op een haar na in het water viel), dat ik me voor heb genomen dat nooit meer te doen. Dus, het is niet zo dat ik geen vertouwen in Mahanair op zich heb. Meer het feit dat je m.i. een gokje neemt omdat de iraanse regering nog steeds niet bepaald stabiel tegenover de EU staat en zij toch degene zijn die bepalen of een maatschappij wel/niet op EU grondgebied mag vliegen.
Prijs/kwaliteit verhouding klinkt na jou verhaal prima, dat was wat ik bedoelde met iedereen moet vliegen en betalen wat ie zelf wil.
Door:
S. vd Zee
- Gast

Datum:
10-10-2009 16:45:22
Wie iets verder kijkt dan alleen het nieuws te volgen weet echt wel dat Iran relatief save is om in of naar te reizen. Mahan Air zelf heeft zelfs een iosa certificering ontvangen dit geeft hun veiligheid wel aan.
Zelf ga ik als het goed is in januari met Mahan naar Bangkok voor een spotprijsie. Neem mijn vrouw en kinderen ook mee en heb van kenissen vernomen dat het Mahan Air personeel erg vriendelijk is en vaak langs komt met eten en drinken
Door:
mooatje
- Lid

Datum:
10-10-2009 18:47:14
Wat Marleen hier schreef is heel wat meer dan enkel het nieuws volgen,je moet eens wat meer lezen op dit forum over Mahan Air.
Door:
mooatje
- Lid

Datum:
10-10-2009 18:51:24
Trouwens,wat betekent "relatief safe"?
Door:
S. vd Zee
- Gast

Datum:
10-10-2009 20:10:55
Relatief safe, ofwel hoe vaak hoor je dat er dingen gebeuren met toeristen in Iran. juist nooit. En nu ga je kijken hoevaak er iets gebeurd met een tourist in Nederland. juist erg vaak.
Maar back on topic. ik denk dat Mangpon dit topic heeft geopend om een positieve flow te geven aan Mahan Air. De problemen zijn gestart in 2007 maar volgens mij zijn er na de herstart van Mahan geen negatieve ervaringen meer geplaats over de airline behalve dan de rits mensen die al problemen hebben gehad of nog hebben.

Door:
mooatje
- Lid

Datum:
10-10-2009 20:42:14
Maar dit zijn dan wel de eerste positieve ervaringen die gehoord worden.Dus enige pessimisme is op zijn plaats.
Plus nog een iets:hoe vaak hoor je dat iets met toeristen gebeurt in Nederland?Uiterst zelden,zeker als je vergelijkt hoeveel toeristen er naar Nederland komen.
Kun je me eens duidelijk maken hoeveel toeristen er elk jaar naar Iran gaan?
Geen cijfers van reis bureaus natuurlijk want er zijn heel weinig toeristen in Iran.
Maar back on topic,het gaat hier niet over toeristen in Iran maar over ervaringen met Mahan Air,de vliegtuigmaatschappij.
Zoals al eerder gezegd,er is hierover een topic geschreven.Eens de moeite doen om vanaf het begin te lezen.Alles is niet nodig,vooral het begin.
En of het nu politiek was of niet,ik weet het niet.Maar er zijn veel vliegtuigmaatschappijen die problemen hebben.En als er slachtoffers zijn,zijn het altijd dezelfde.Raad eens wie.
Door:
mooatje
- Lid

Datum:
10-10-2009 21:43:59
"Als je geen problemen hebt met een korte tussenlanding in Terehan, zelf je leesboeken en/of MP3-speler meeneemt en je echtgenote niet panisch wordt als ze een normaal hoofddoekje moet dragen, dan is Mahan Air een goede keuze."

Dit vind ik een goeie en verklaart veel,je mag niet panisch worden als je gedwongen wordt om een hoofddoek te dragen!Zeg hier tegen moslima's dat ze geen hoofddoek mogen dragen en je ziet wie panisch wordt.

Sorry,maar het is onrechtvaardig om je eigen godsdienst aan een ander op te dringen.
Door:
mojo
- Gast

Datum:
10-10-2009 22:25:02
Mooatje, je kunt het ook anders zien nl: je vliegt goedkoop en in ruil zet je even een hoofddoek op..uiteindelijk doet de reizigerster dit toch vrijwillig (eigenbelang)om goedkoop van A naar B te komen. Ik zou voor dit kat/muis spelletje ook wel dik 1000,-euro over hebben..wie houdt wie voor de gek?

Een moslima haar hoofddoek verbieden is een ander verhaal.Als ze bij Mahan geen hoofddoek meer zouden mogen dragen gaan ze echt wel met een andere maatschappij, dan maar meer betalen!
Door:
mojo
- Gast

Datum:
10-10-2009 22:28:31
Ben het overigens wel met je eens dat een godsdienst opdringen onrechtvaardig is!

Hoofddoeken en burka's zijn uiterlijk vertoon en hebben voor mij niets met godsdienst te maken.
Door:
daphne
- Gast

Datum:
11-10-2009 13:24:05
weten jullie of er gerookt mag worden op het vliegveld van Teheran? Heb een verslaafde bij me??
Door:
ria
- Gast

Datum:
11-10-2009 21:43:27
even vergeten bij te zeggen, als je al een stempel in je pas hebt van Amerika, dat ze zéér lastig doen, en deze vliegtuigmaatschappij en het wachten in Iran, ook niet aan te raden is voor vrouw die alleen reist....
voor de rest staat het nog steeds op de zwarte lijst....

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed