Sticky: PraatCafé Thailand |
|
Door: marianne - Lid
Datum: 04-03-2009 16:13:05 | | proost maikel, verdikkie hoe doe je het toch, ga bijna terugverlangen naar pattaya, terwijl toen ik er was zo'n 20 jaar geleden ik de eerste dagen compleet verbijsterd was dat er zo'n plek bestond, alle mannen ging haten en na een dag of wat besefte dat ik in mijn hoofd een knop om moest zetten en van ellende sávonds 4 op een rij ging spelen met een thaise achter de bar zodat ik niet zag wat er om mee heen gebeurde, sorry ben toch een vrouw en kom uit een klein dorpje was niet veel gewent maar het heeft me niet tegengehouden om terug tegaan maar voor mij geen pattaya meer |
|
Door: dhans - Lid
Datum: 04-03-2009 19:23:03 | | Orval. a beste biet van de wereld (niet officieel, da's westveleteren, maar officieus voor mij wel).
Ik zit nog te dubben over Prince Palace als we in BKK zijn. Monique is lekker positief, anderzijds zit je wel ver uit het centrum. is er niks leuks bij de rivier en niet te ver van Khao San? |
|
Door: neele - Gast
Datum: 04-03-2009 20:03:46 | | Bij de rivier schijnt voor de budget reiziger het Navalai heel leuk te zijn.
Zelf fetteer ik mezelf op giga luxe in BKK.
In het verleden was dat het Peninsula aan de rivier, nu daar de prijzen echt de pan uit zijn gaan rijzen ga ik naar het Mariott.
Ook heerlijk. |
|
| |
|
|
Door: Chila - Lid
Datum: 04-03-2009 20:19:00 | | Als er ook la chouffe wordt geschonken, kom ik graag af en toe op bezoek. Persoonlijk heb ik het gevoel niet veel toe te kunnen voegen, heb eigenlijk pas geleden mijn Thailand ontmaagding gehad, maar het was fantastisch 
Vrijwel iedereen hier heeft op mijn lijntjes gereageerd en daarvoor hartelijk dank. In het bijzonder Maikel!
Excuus Maikel dat ik niet eerder op jouw vraag reageerde ergens op het forum, maar ik bleek bij terugkomst toch wat aanpassingsproblemen te hebben. Het was te koud, te grijs, mijn huis te tochtig.........daarnaast bleken wij toch een beetje getraumatiseerd te zijn door ons bootavontuur, opeens was mijn zoon van 4 heel lastig, druk, brutaal; totdat ik na een paar weken eerlijk genoeg kon zijn om toe te geven dat ik gewoon zeer aangeslagen was door het gebeuren en niet meer positief kon reageren met een negatieve wisselwerking als gevolg.
Inmiddels hebben wij de draad weer opgepakt. Begin A'dam weer te waarderen, maar ben er achter gekomen dat het doorbrengen van de winters in de tropen zalig is. Wij komen hier gewoon veel te veel zon te kort en worden daar niet gezelliger door!
|
|
Door: Monique - Gast
Datum: 04-03-2009 21:11:07 | | Chila, leuk dat je ook in onze kroeg gekomen bent, welkom!
Wat jij meegemaakt hebt met die boot is natuurlijk een mentaal drama, dat zal nog even voortslepen. Wij hebben bijv. in Sharm el Sheikh in 2005 de bomaanslagen van dichtbij meegemaakt. 1km van ons hotel lag de hele stad en enkele hotels in puin. Naast ons hotel en 2 andere hotels stonden auto's met een bom erachter die niet afgegaan zijn. In totaal gingen 3 van de 7 geplaatste wel af.Ons bed was van de muur geschoven...door de enorme druk. Dit alles gebeurde op de 3e vakantiedag en we waren binnen een week weer thuis. We zouden eigenlijk 2 weken blijven. We mochten alleen op het resort blijven en konden nergens heen omdat er geen stad meer was. In de media is destijds aan Egypte niet zoveel aandacht besteedt omdat in de Londense metro in dezelfde dagen aanslagen waren.Tot en met 2007 had ik een hekel aan de dagen voor oud en nieuw en droomde regelmatig dat ik een knal (letterlijk) hoorde. Ook onze kids heeft het destijds (toen net 7 en 9) een hele poos bezig gehouden.
Ik wens je de komende tijd veel sterkte om het toch een plaatsje te geven.
En waarom zou je hier niets toe te voegen hebben? Juist dit cafe is geopend om van alles en nog wat te kunnen bespreken, zin of onzin. |
|
Datum: 04-03-2009 21:28:55 | | Tjee Monique, wat een verhaal! Ik kan mij heel goed voorstellen dat zoiets een enorme impact heeft en zeker voor kinderen in die leeftijd. Ook Kitt komt er zo nu en dan op terug en dan praten we wat, na een minuut weer helemaal afgeleid zoals een kleuter betaamd, maar dat is helemaal prima! |
|
Door: Sander van Gils - Lid
Datum: 04-03-2009 23:17:07 | | Haha, bijna het drukste topic dat we hebben. We hebben het in ieder geval niet voor niets aangemaakt!
@Annelies - Is het goed als ik je link van je reisverslag en foto's op onze linkpagina plaats? Geeft een goede impressie van de reis waar anderen ook wat aan hebben. Ik heb het in ieder geval met veel plezier bekeken!
@rest
Doe mij dan maar biertje, Chang was erg lekker weet ik nog  |
|
Door: Manos - Lid
Datum: 04-03-2009 23:22:28 | | Ha mmmm Orval is zeer lekker en goed voor de maag, je kan er goed van boeren .
|
|
Door: Maikel - Lid
Datum: 05-03-2009 01:56:15 | | CRI liet op het terrastafeltje een bierviltje achter met de volgende tekst:
“Die Marc...die spoort niet...hij kan beter maar genegeerd worden. Doodzwijgen dus”
Aan die oproep doe ik echt niet mee. Ik doe niet aan spelletjes van allen tegen een. Trouwens heel dat bewuste topic is verkeerd aangepakt of verkeerd geïnterpreteerd. . Men is naast de pot aan het pissen geweest.
Ja er zijn daarbij onfraaie en met uitgelokte zinnen geslingerd en zielewonden geslagen, men had het minder hard kunnen zeggen. Op het virtueel Cafe terras blijft iedereen welkom! En kunnen bepaalde mensen elkaar niet meer luchten wel dan schuiven ze hun stoelen wat verder van elkaar weg. Wie geen drankje lust kan altijd een Tom Yam Kung bestellen dat soepke is echt heerlijk hier, spicy or not spicy.
|
|
Datum: 05-03-2009 10:46:47 | | Marc mag van mij gewoon binnen komen hoor!
Als hij maar in de hoek met vieze mannetjes gaat zitten
Monique en ik blijven dan op het "lelijke nederlandse horken met geitenwollen sokken en dikke reten" terras en zullen hem niet lastig vallen.
Chila, ik ken je gevoel van Amsterdam in de winter depressie.
Ook zonder het drama dat je hebt meegemaakt (waar ik overigens toen ik het las letterlijk kippenvel van kreeg) slaat dat toe.
Hier ook een bijn vier jarige die bij tijd en wijlen onhandelbaar lijkt. En ook een uitzicht op prachtige grijze luchten.
Aan welke kant van de stad zit je?
Misschien wonen we wel bij elkaar in de buurt.
Toch is het hier goed toeven. Ik wordt wel vrolijk van praten over zon en zand.
En ik kijk er naar uit om als het goed is over een maand of drie weer die kant op te reizen.
Gisteravond doorgebracht bij een vriendin die vanmiddag voor twee weekjes naar BKK vliegt.
Zij is er ook al vaak geweest en heeft de halve wereld gezien. Gaat echt even naar Thailand om bij te komen.
Ik ben jaloers!
Ze gaat eerst een paar dagen in Kanchanaburi zitten en gaat dan duiken bij de similian....
Ja, het kan slechter!
Gaan we hier eigenlijk ook broodjes en uitsmijters verkopen of is het hier puur en alleen drank?
CRI, ik zit echt te wachten op een uiteenzetting over je site.
Ik meen serieus dat we het er hier wel over kunnen hebben.
Ik weet niet meer hoe de site heet, maar heb ik het begin van je grote reclame campagne wel eens gekeken en was er niet kapot van.
Wellicht eens in de groep gooien hoe ie beter kan?
Want wij stamgasten onder elkaar willen elkaar best helpen toch?
|
|
Datum: 05-03-2009 11:25:11 | | Neele, ik woon in de Pijp!
Klopt dat het babbelen over zo'n verre bestemming al veel goed kan doen. Hopelijk wordt het een heerlijk voorjaar en zomer en dan op naar de pierebadjes, dan ineens vind ik NL ook best ok!
Van die overheerlijke belgische fritten zouden ook niet misstaan op de kaart!
Hier waren wij al grote fan van de Thaise keuken, maar daar is het toch nog vele malen beter. Wij hadden de eerste week een huis gehuurd en de gastheer kookte dan 3maal per dag voor ons. mmmmmmmmmmmmm, jammer genoeg heb ik de gerechten niet opgeschreven, maar gesmuld hebben wij.
Ook al die ijskoffies daar, fantastisch. In Chiang Mai ergens in een achteraf straatje de heerlijkste iceshake gedronken. Een coffee-banana-honey shake en die was echt super!
Maar eigenlijk overal waar wij kwamen was het eten heel goed. Dus een grote hoeveelheid Thaise hapjes op de kaart ben ik ook een voorstander van!
Als nagerecht die soort poffertjes gevuld met cocos! mmm |
|
Door: Chiang Rai Info - Lid
Datum: 05-03-2009 14:47:58 | | @Neele, natuurlijk kunnen we er een "boom" over opzetten hoe onze site beter kan. Feit is, dat onze klanten er op dit moment in elk geval gelukkig mee zijn en over het algemeen de bezoekers ook. Natuurlijk geldt altijd, zoveel mensen zoveel meningen en dat is goed.
We nemen elke kritiek (opbouwende tenminste) serieus en kijken altijd of we de site kunnen verbeteren. Dus...graag Maikel. |
|
Datum: 05-03-2009 15:44:45 | | Inhoudelijk is het aardige informatiebron, maar de home page (de eerste openingspagina) lijkt me wat gedateerd iets oubollig. Ik begrijp de openingspagina maar met al die miniaturen op een witte achtergrond lijkt het Disneyland. Ik loer veel op sites en verbaas me daarbij over de sfeervolle aangename frontpages die aanlokkelijk zijn.
Verder ben ik jaloers dat je er woont en happy bent !
Groetjes uit België, dat vlakke land aan de Noordzee.
|
|
Datum: 05-03-2009 16:21:25 | | Ik ben het met Maikel eens.
Ben eens wat dieper in de site gedoken en daar staat wel veel informatie maar vind het een ondoordringbaar web.
De openingspagina vind ik er een beetje amateuristisch uitzien. Idd dat met al die plaatjes komt wel heel erg "knippen en Plakken" over.
Terwijl er echt goede informatie wordt verstrekt op de site.
Ik zou er eens een wizzkid naar laten kijken die van jouw informatie iets moois maakt.
Ik heb net afgelopen maandag een filmpje gemonteerd.
Nu kan ik inhoudelijk heel goed filmpjes maken maar ik ben geen editor.
Dat doe ik dus met een proffesionele editor.
Ik geef aan wat ik wil en waar ik een bv een fade out wil en die man zorgt ervoor dat je te zien krijgt wat ik wil.
Maar soms heeft die man hele goede technische ideeen waardoor het materiaal nog veel beter wordt.
Zoiets dus. Jouw kennis koppelen aan een website bouwer.
Ga je ons overigens in het cafe als stamgast ook tips geven van acco's die je site niet sponsoren?
Ik hoop namelijk op een hele objectieve mening. |
|
Door: Kelly - Gast
Datum: 05-03-2009 16:39:19 | | @dhans
Boven Khao San (als je op de kaart kijkt) ligt een verborgen juweeltje van een hotelletje op loopafstand van de rivier waar je makkelijk overal met de riviertaxi kunt komen (en naar de skytrain en metro).
Phranakorn Nornlen. Klein ergens in een steegje zonder zwembad.. als je binnen komt is het een oase van rust (raar genoeg in Bangkok!). Het is een organic hotel met op het dak hun eigen organic farm.. de lekkerste ontbijtjes kregen we hier. Hele lieve mensen de staff (dat is ook belangrijk) en gek genoeg allemaal jongeren die er werken en heel behulpzaam. Alle kamers en gangen zijn beschildert met leuke tekeningen.. zo hadden wij de zonnebloem kamer. Als je er bent moet je zeker de relaxte muziek in je kamer opzetten! Gratis internet en je kan je bagage zolang als je wilt achterlaten. Je kan voor check-in time je kamer al in en wij mochten zelfs de laatste dag omdat we pas om middernacht naar het vliegveld moesten de kamer blijven gebruiken tussendoor om nog even te douchen enzo.. zonder extra kosten!
Volgende keren (hoop ik) als wij naar Bangkok gaan weten wij waar we willen verblijven!
Ze hebben ook een prijs gewonnen bij trip advisor, daar kun je ook foto's zien |
|
Datum: 05-03-2009 17:21:00 | |
Neele, dat je een intrigerende persoonlijkheid bent was me al opgevallen. In je eerste repliek naar mij toe sprak je over een slecht scenario en met andere film of regie termen. Ik dacht hé die dame heeft (ook) wat met film te maken!
Maar wellicht bedoel je videofilms. Ik vermoed dat dit verder reikt dan huis en tuinfilms?
|
|
Datum: 05-03-2009 19:27:53 | | @ Neele; tsja het mag best luxe en duur zijn, maar peninsula is wel een beetje OTT. mariott ziet er goed uit (de goedkopste prijs zit nu in de range), maar er mogen volgens de site maar 3 personen op de kamer.
@ Kelly. Ziet er ook leuk uit, maar is het iets met kinderen? En ook weer twee kamers nodig.
@ Chila. De reaktie is typisch PTSS(ish). Hardstikke goed dat je de bootervaring al zo uitgebreid beschreven hebt en goed dat je er nu over praat. Helpt echt!
@ Chiang Rai. Ik ben er nog niet uit wat ik van de site moet vinden. De info lijkt niet slecht, is wat beperkt, maar omdat de sponsors zo prominent figureren wordt het erg moeilijk om de waarde van de andere info in te schatten. |
|
Datum: 05-03-2009 19:43:02 | | Hans, ik weet even niet meer met hoeveel mensen je reist maar wij hadden in het Mariott een bed waar wel 4 personen in pasten.
In de andere kamer (die we eerst aangeboden kregen maar wij wilden een kingsize) stonden twee hele grote twijfelaars. Daar kon dus makkelijk een gezin met twee kinderen in.
Niemand die het ziet als jij daar met z'n vieren in die kamer zit hoor!
Maikel, dit filmpje was idd niet voor de hobby.
Maar officieel ben ik heel lang niet meer bezig in die sector.
Zoals je wellicht weet is het werken bij televisie (en in mijn geval ook vaak in het theater) niet gebonden aan werkdagen van 8 uur. Ik heb met het krijgen van een kind dan ook gekozen voor een parttime baan in een hele andere branche.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
En als er dan een trailer gemaakt moet worden voor een dvd box dan ben ik niet te beroerd die te monteren.
Ik had de samenstelling van die box de laatste weken ook al gedaan in mijn vrije tijd dus was goed op de hoogte van het materiaal dat er op stond.
Dat monteert makkelijker dan als iemand daar blanco in had moeten springen.
Goed om te merken dat ik het nog kan.
Heb de afgelopen twee dagen veel veren in mijn dikke derriere gekregen voor het resultaat.
Jij bent neem ik aan een cameraman uit de Beta SP tijd?
Of is die nog steeds actueel?
Ben je een ENG-er of een Studioman? En wat draai je zoal? |
|
Door: Ilse - Lid
Datum: 05-03-2009 20:11:45 | | Alhoewel ik hier vorige week al teveel kroegen van binnen gezien heb (carnaval bij ons in Brabant!) en nu met een flinke griep zit kan ik het toch niet laten even bij jullie aan te schuiven.
Dat mijn naam niet meer op dit forum te zien is wil niet zeggen dat ik hier niet meer aanwezig ben. Om de paar dagen geniet ik nog steeds van het lezen van alle topics.Heb het idee dat ik met mijn (voorlopig) 1-malige Thailandtrip van vorig jaar alle tips die ik te geven heb, inmiddels wel vermeld heb. Ben bang om in herhaling te vallen, hou me daarom voortaan maar afzijdig.
Chila, jouw reisverslag heb ik met heel veel plezier gelezen, wat een leuk gezin heb je trouwens. Het bootavontuur is de nachtmerrie van iedere ouder. Het deed me toch onmiddellijk denken aan vorig jaar op Ko Samui, Bo Phut Beach. We zouden daar nog een paar dagen relaxen aan het einde van de vakantie en een dag gaan snorkelen bij Ko Tao. Het waaide ontzettend hard die dagen en de meeste boten lagen dan ook werkeloos voor de kust.Toch waren er verschillende Thai die de volgende dag wel met de boot met ons gezin naar Ko Tao wilden gaan. We zouden er wat langer over doen vanwege de onrustige zee, maar het was veilig.Tomorrow it will be better!! Een Duitser die daar ook een reisburootje had raadde het ons echter ten zeerste af. Levensgevaarlijk vond hij het, en er zou met zo'n ruwe zee veel minder te zien zijn met snorkelen. Na enig dubben toch maar gekozen om het niet te doen. Op het vliegveld kwamen we een Nederlands gezin tegen dat de trip toch gemaakt had. Waren halverwege teruggekeerd en continu doodziek over de railing gehangen.
Je begrijpt dat ik die Duitser heel erg dankbaar ben voor zijn eerlijkheid.
Maikel ik geniet nog steeds van je verhalen, en Monique wat leuk dat je weer naar Thailand gaat.En Neele blijf vooral lekker kritisch, valt misschien niet altijd even goed, maar geeft wel vaak stof tot nadenken.
Wij gaan in mei met het gezin 2 lange dagen naar Berlijn (tussen alle drukke verplichtingen die de kids zelf voortaan hebben geboekt) en in de zomer wordt het Toscane.
Het verhaal is weer veel te lang zie ik.
Had ik al iets besteld trouwens? Doe maar even een hoestdrankje voor mij. Ik kerf alvast mijn naam in de bar en blijf genieten van dit forum.
Groet Ilse |
|
Datum: 05-03-2009 20:17:16 | | @ Ilse. Ook carnaval gevierd en (nog) niet ziek. Vroeger vaak wel, totdat ik de tip van een vriendin opvolgde:
Verplicht: 4 pillen Bavitamon 30 complex, 4 keer de dagdosis vitamine B en 500 mg vitamine c.
Optioneel: innemen met eieren met spek en wegspoelen met bier. |
|