Reis Forum .nl

Thailand Reis Forum .nl

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Een woning gekocht in Thailand - Hua Hin
Door:
Peter
- Gast

Datum:
10-07-2008 15:06:06
Ik heb onlangs een woning gekocht in Thailand!!! Wij hebben hier in de familie heel lang over na moeten denken maar nu toch de knoop doorgehakt. Na vele vakanties naar Thailand hebben wij onze favoriete plek gevonden. Wij vonden Hua Hin de leukste plek. Dit is een geweldige badplaats ongeveer 3 uur rijden vanaf Bankkok.

Een huis uitkiezen deden we niet zomaar. We kwamen terecht bij blomresidence.nl. Hierdoor konden wij gewoon in onze eigen taal de gehele koop afronden. Niet dat we geen andere talen spreken! Maar het is toch fijn om dan gewoon in vertrouwen in je eigen taal te communiceren.

Zijn er meer mensen die een woning in Thailand overwegen te kopen?

Groeten,

Peter
Door:
malle marietje
- Gast

Datum:
10-07-2008 15:22:45
op welke basis? Leasen van de grond? of met company? Toch altijd maar voor 49% eigenaar!Wij wachten nog wel effe, tot dat misschien een keer de wet veranderd.
Ga je er permanent wonen? Zorg anders voor een goede bewaking.
Door:
Edvato
- Gast

Datum:
11-07-2008 13:03:48
Van harte proficiat met de koop van je woning.
Wij hebben eveneens een woning gekocht in Thailand en zijn achter heel veel zaken gekomen. Zo blijkt dat je nooit eigenaar van een woning kunt worden als de woning al verbonden is met de grond. De woning moet nog gebouwd worden en dit moet bekend zijn bij de landoffice. Je huurt (leasen) het huis dan voor 30 jaar als de woning al klaar is. Dit geeft weer andere problemen als het nalaten van je huis i.v.m. overlijden, afsluiten verzekering e.d. Weet je ook zeker dat je naam op het gele chanot staat? Wij hebben ook gekocht via een Nederlander en dit dus nooit meer. Eigenaar worden van de grond kan nooit, dit is in de Thaise grondwet vastgelegd. Ik wil je niet bang maken, alleen maar duidelijk maken dat het kopen van een huis in Thailand vol zit met valkuilen. Ga na een goede betrouwbare advocaat en laat je papieren (die opgesteld zijn in het Thais) goed nalezen. Dan weet je zeker of je een huis hebt gekocht of gehuurd.
Door:
Bo
- Gast

Datum:
11-07-2008 13:11:07
Misschien zie ik wel overal spoken, maar ik krijg de indruk dat Peter misschien zelf van blomresidence.nl is en klanten zoekt. Waarom zou hij anders vragen of er meer mensen zijn die overwegen een woning in Thailand te kopen? Hij heeft immers al gekocht, hij zou ook kunnen vragen of er meer mensen zijn die in Hua Hin wonen, dat lijkt me relevanter voor hem.
Peter, sorry als ik het bij het verkeerde eind heb.
Door:
Marc
- Gast

Datum:
11-07-2008 13:53:46
Ben bang dat je gelijk hebt Bo!!
Door:
Monique
- Gast

Datum:
11-07-2008 15:24:49
Heb Thaise vrienden en ze zeggen me dat zelfs met hun handtek. het NOOIT 100% een eigen huis wordt, zonder een "verbintenis" met een (betrouwbare)Thai zou ik dus maar niets beginnen...
Door:
Monique
- Gast

Datum:
11-07-2008 15:29:48
nader bericht: zonder Thaise compaen(en) kun je dus eigenlijk weinig als buitenlander alleen of stel. Je kunt van alles maar niet echt, zeg maar!
Heb deze info. van betrouwbare Thai
Door:
malle marietje
- Gast

Datum:
11-07-2008 16:34:30
Er staan ik weet niet hoeveel huizen te koop in Hua Hin, weet ook dat de aandelen niets opbrengen, maar om een huis in Hua Hin te kopen, ben bang dat je dan bijvoorbaat weet dat je je geld kwijt bent! In ieder geval je hebt een hoop "kop" zorgen. Huur maar dan, ben je in alle situaties beter af!!!! Dan moet je zo wie zo niet bij een Ned. makelaar te biecht.
Door:
Monique
- Gast

Datum:
11-07-2008 20:08:15
Heb even op Blom gekeken maar vind het bovendien ook veel te prijzig, volgens mij kan het voor (minder dan) de helft ook!(in Thailand)
Door:
Theo Meijer
- Gast

Datum:
11-07-2008 20:42:12
Hallo Monique,

Ik kon geen prijs vinden, maar ter informatie.
In dec 2007 heb ik een huis laten bouwen in de Isan op grond van de familie van mijn vriendin.
De bouwkosten bedroegen voor een huis van 80 m2 1 miljoen bath ongeveer 20.000 euro.
Woonkamer 28m2 2 slaapkamers van ieder 15m2 waarvan een met aangebouwde douche en toilet.
Nog een douche met toilet en een keuken van 18m2. tevens het stukgrond laten ophogen en ommuren en een poort van smeedijzer aan de straatkant.
Door:
Monique
- Gast

Datum:
12-07-2008 09:22:07
Daarom, ik weet wat het huis van onze vrienden (Thais/Ned) gekost heeft in Thailand en dat is niet klein (vrijstaand, villamodel)met een voetbalveld grond erom heen.

Deze tekst staat op de voorpagina:
Reeds vanaf € 200.000 kunt u een villa of bungalow realiseren op 1.200 m2 grond met een 12 meter zwembad.

En dan ook nog vanaf...!!!

Ik zie Peter niet meer reageren? Hopelijk hebben we hem niet geschokt nu, anderzijds als je een huis in Thailand kunt kopen voor 200.000,- euro!!! heb je ook niet slecht geboerd en hoeven we geen medelijden te hebben!
Door:
malle marietje
- Gast

Datum:
12-07-2008 10:53:03
Voor 10 Miljoen Bht. Kun je een heel riant huis bouwen in Hua Hin, maar dan nog is de grond niet je eigendom!!! Is verschrikkelijk duur!
Door:
mooatje
- Gast

Datum:
12-07-2008 19:17:07
Nakhorn Sawan,zoiets als van Theo,maar dan voor thai gebouwd:300.000 baht-6000€.
200km boven Bangkok.Zonder grond.
Door:
Marc
- Gast

Datum:
13-07-2008 11:25:35
Theo,

Waar heb jij dat huis laten bouwen in Isaan?
Heb je dat op je eigen naam staan of op naam van thaise familie/kenissen?
Ben namelijk ook samen met iemand uit Isaan en overweeg zelf te bouwen of een bestaand huis te kopen .
Wij willen gaan wonen in Khon kaen.

Gr Marc
Door:
Theo Meijer
- Gast

Datum:
13-07-2008 14:11:31
Het huis staat in de provincie Kalasin in een klein dorpje ongeveer 20 km van Kalasin city.
Het huis staat op naam van mijn vriendin evenals de grond. Eind dit jaar zijn we van plan te gaan trouwen voor de Nederlandse wet en begin volgend jaar in Thailand.
Door:
Hans
- Gast

Datum:
14-11-2008 13:34:17
ga in februari naar thailand om een aantal mogelijkheden te bepraten, koop dan waarschijnlijk ook meteen de grond op naam van het bedrijf ( als dat allemaal lukt )ben dan voor 49% eigenaar en laat daar ook het huis opzetten.wat is het verschil met hier??
in het beste geval is de bank de werkelijke eigenaar en hoe betrouwbaar die zijn weten we nu, en als je getrouwd ben heb je dus ook 50%
oftewel, als dat fout gaat ben je ook alles kwijt.spreek helaas uit ervaring, met onze wetgeving ben je bij een scheiding gewoon de lul, om het maar eens plastisch uit te drukken, dan maar liever in het zonnetje.
Door:
Ryan
- Gast

Datum:
16-09-2009 23:28:17
Het klopt dat een buitenlander geen land kan bezitten in Thailand, echter er is een manier om ervoor te zorgen dat je niet zomaar van je land verwijdert kunt worden. Zelfs niet als het doorverkocht wordt. Via een "Usufruct Agreement". Deze overeenkomst geeft de koper de mogelijkheid om het land voor een bepaalde termijn (5, 10, 30 jaar) of tot zijn overlijden gebruik te maken van het land. De koper kan dit land zelfs aan een derde partij leasen. De eigenaar kan het land wel verkopen, echter hij zal moeilijk een verkoper kunnen vinden.
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
17-09-2009 05:34:46
zijn weer terug in Hua Hin, je wilt niet geloven hoeveel huizen en condo's er te koop[ staan! De hype is over, ik denk dat je straks tegen iedere prijs kan kopen! Of het verstandig is?
Door:
Maikel
- Lid

Datum:
17-09-2009 08:46:42
Klinkt er een melancholische noot uit Hua Hin?
Door:
agnes simons
- Gast

Datum:
17-09-2009 10:58:06
Er is hier de laatste jaren waanzinnig veel gebouwd, iedereen was bang dat hij te laat was met kopen.
Je geloofde je ogen niet de ene na de andere makelaar kwam in iedere straat soms wel 3 of 4, ze zijn nu op een paar na vertrokken. Was veelal op drijfzand gebasseerd, company constructie!!!

2 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed